Avatar billede kramerfan Nybegynder
17. august 2003 - 09:48 Der er 8 kommentarer

Thinkpad TVtool software

Jeg skal finde et program, som kan overtage TVtools opgave på min t30 IBM Thinkpad. Der er et ATI MOBILITY RADEON 7500 kort i maskinen.
Er der nogen der kender et program, der kan få et TV signal ud af denne maskine?
Avatar billede kenp Novice
17. august 2003 - 10:56 #1
tryk FN og så på F2 (altså tryk ned på FN og så vist nok på F2 knappen uden at slippe FN, når du så har gjort det så skulle den skift til den anden skærm) (mener det er F2 på IBM computere)
Avatar billede w13 Novice
02. september 2003 - 21:48 #2
du skal først havde en driver som fåes på grafikkortets producents hjemmeside
Avatar billede cdkj Nybegynder
23. november 2003 - 15:12 #3
kenp, det er ikke Fn+F2 på Thinkpad, TP bruger Fn+F7 for at skifter til mellem signal til LCD, Ext. udgang og LCD+ext. udgang.
w13, ang. driver vil jeg anbefale at man henter driver til sin TP fra IBM. Den nemmest at gå ind på www.tpdrivers.com, der skal du bare finde din driver.
IBM har også et lærket stykke soft der kalds Presentation Director, hvor man kan lave forskellige profiler for hvordan man vil have opløsningen og farvedyben i forskellige situation.

Jeg at har bidragt lidt....:)
Avatar billede kenp Novice
23. november 2003 - 15:19 #4
bare i orden ;) så må vi se hvornår det bliver lukket dette spøgsmål
Avatar billede kramerfan Nybegynder
24. november 2003 - 10:45 #5
Mit problem er at det stadig ikke er lykkedes mig at få farver på - derfor har jeg ladet spørgsmålet være åbent. Men nu kan det jo være der er kommet nyt i sagen.
Avatar billede cdkj Nybegynder
12. december 2003 - 09:09 #6
Jeg tror ikke helt har forstaaet hvad TVtools gaar ud paa.
Jeg har fundet foelgende beskrivelse paa nettet.

"TVtools er udviklet til et kabelfjernsynsfirma, som bruger det til at indlæse alle TV-programmer (program, sende dato, tidspunkt, beskrivelse) som modtages fra de forskellige TV kanaler for den kommende periode. De modtagne programmer er i meget forskellige formater, og TVtools læser alle formater og afleverer det i en fællesdatabase, således at det er nemt at oversætte programbeskrivelsen til dansk,og overføre til videre behandling.
"

Er det rigtigt!
Avatar billede w13 Novice
15. november 2007 - 02:07 #7
Lukkes?
Avatar billede w13 Novice
07. august 2008 - 09:59 #8
?