Avatar billede waffe Nybegynder
16. august 2003 - 23:16 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Feedback af design og menu brugervenlighed

Okay har lavet over 100 forskellige designs til min hjemmeside og er ikke blevet glad for et eneste, nu gad jeg ikke mere og lavede dette:
http://dennisbiil.dk

Det jeg kan bruge er en god vurdering af menuen og om den er brugervenlig også om selve design passer til den... :D
Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
17. august 2003 - 00:41 #1
Det er dejligt "clean". Ikke for meget grafik og samtidigt heller ikke for lidt. Farverne er behagelige og harmoniske og passer godt sammen.

Menuen er meget brugervenlig, jeg følte det som om jeg havde brugt den flere 100 gange før.

Men du kunne godt putte noget css på dine input tags så de passer lidt bedre til designet. De klodsede standard <input> og <textarea> tags passer ingen steder i dit ellers så stil rene design.

Alt i alt et pænt og overskueligt design. Menuen er dejlig brugervenlig og det er behageligt at kigge på.

På 13-skalaen ville jeg nók give det 9.

Håber du kan bruge det til noget, Gustav.
Avatar billede waffe Nybegynder
17. august 2003 - 00:51 #2
okay har ændret css stylen for mine <input> og de andre da du har/havde ret i at de var grimme havde haft mere travlt med at få farverne til at passe sammen...
Avatar billede waffe Nybegynder
17. august 2003 - 00:53 #3
men jeg ønsker selvfølgelig flere svar og bedømmelser :) og savner en edit knap på exp.dk, "har ændret css stylen for mine <input>" -- har ændret css-style for min <input>
Avatar billede brianandersen Nybegynder
17. august 2003 - 00:59 #4
Siden er faktisk ret pæn, nice billede i toppen ;)

Anyway, menuen er som sådan fin nok, dog har jeg forslag til nogle ændringer.

Evt. lidt større knap område, synes den var lige lille nok. Giv teksten plads, det øger også fokus mod den.
Der var en smule ventetid på at få mouseover til at vise sig, så kan kun gætte på du har brugt billedefiler til at lave den? Eller er det bare mig?

Ellers kan du jo relativt nemt lave dem i din css med :hover attributten på dine menulinks.

Ellers er menuen fin nok, måske lige tone den er smule ned på den passer bedre med den lyse baggrund.

Iøvrigt, hvorfor 3 stylesheets?
Avatar billede gustav-olsen Nybegynder
17. august 2003 - 01:01 #5
Der er nogle problemer i Mozilla Fire bird, Mozilla og Opera. Det burde du lige tjekke.
Avatar billede waffe Nybegynder
17. august 2003 - 01:08 #6
brian>> Jeg har brugt java til at lave menu'en :)

gustav>> Nu er jeg så heldig at 90% (tror jeg) bruger IE hvor i den virker fint, men jeg har dog også planer om at lave en side til Mozilla folket da jeg flere gange har set de mærkeligeste fejl... :(
Avatar billede waffe Nybegynder
17. august 2003 - 01:10 #7
og hvorfor 3 stylesheets jow ser du, jeg kan godt lide at have orden og ikke have det hele blandet i en fil... forestil dig jubii på 1 side... ;)
Avatar billede c Nybegynder
17. august 2003 - 17:27 #8
måske skal banneret være lidt mindere... men lækker side!
Avatar billede brianandersen Nybegynder
17. august 2003 - 22:35 #9
Hvis jeg skulle lave jubii,, havde jeg da også nøjes med en fil ;o

Takker for point