Avatar billede martintin Nybegynder
16. august 2003 - 23:15 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Incoming Call - i anonym boks !

På en Win98 med K56-modem har jeg følgende periodiske problem når jeg er logget på.

Der dukker en anonym - suspekt - meddelsesboks op med med følgende besked :

Incoming Call      [ blå menulinie ]

You have an incoming call, but your Internet Service Provider (ISP) does not support Modem-On-Hold.

From:  Caller ID information is not available

Click “Accept Call” to talk to the caller and disconnect modem.

Click “Ignore Call” to continue with your on-line session.

[checkbox] Disable future “Incoming Call” message during this on-line session

[clickbox] Accept Call  [clickbox] Ignore Call]

Uanset hvad jeg vælger så afbrydes modemforbindelsen men UDEN at modemstatus opfatter det - her står stadig "Tilsluttet" !!!

Er det virus eller hvad ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2003 - 23:24 #1
Har du prøvet at ringe til dit eget nummer (fra fx en mobil) for at se
om det rent faktisk forårsages af et opkald?
Avatar billede martintin Nybegynder
16. august 2003 - 23:44 #2
har lige prøvet og der meldes bare optaget men uden at det resulterede i en afbrydelse med den anonyme meddelelse, så den er altså lidt suspect !
Avatar billede martintin Nybegynder
16. august 2003 - 23:48 #3
Det er som (hoved)regel lige efter logon at den er meget aktiv, og det kan resulterere i mange logon-forsøg før jeg og forbindelsen får fred og arbejdsro.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
16. august 2003 - 23:56 #4
Jeg har ingen andre ideer - ud over at det måske ku' være et af disse: "ring til
et andet land med høj takst"-programmer, der har sneget sig ind på din PC. Jeg har ikke
hørt de skulle opføre sig på denne måde ... men ...
Avatar billede martintin Nybegynder
14. november 2004 - 14:48 #5
er ved at rydde op på min konto.,
problemet blev aldrig løst men er nu uaktuelt da der er installeret nyt hardware og programmel.