Avatar billede slatzh Nybegynder
16. december 2000 - 20:40 Der er 16 kommentarer

hakker i divx

Hey
Nu har jeg endelig fået divx (311_alpha) men jeg har et problem med at det hakker  hvert 3\'je sek. jeg har prøvet at sætte bufferen i media-player til næsen alt mellem 1-30, men intet hjælper, jeg ved at det ikke er cd\'en det er galt med, og det er heller ikke cd\'rom drevet. hvad kan det være, hvordan løser jeg mit problem. er min computer for langsom? det er en ,amd k6 333Mhz 64 mb-ram, 16 mb banshee grafikkort.
Avatar billede swasper Nybegynder
17. december 2000 - 02:07 #1
Problemet lægger nok i at din computer er for langsom...skaf en hurtigere processor...
Avatar billede rocjen Nybegynder
18. december 2000 - 09:40 #2
Jeg tror at meget af problemet skyldes den måde hvorpå AVI-formatet er opbygget. Selvom DivX-film fylder meget lidt, skal der alligevel en del beregninger til for at vise billedet korrekt, og det er i den situation at de fleste \"normale\" maskiner står af.

Jeg sidder selv på en 800Mhz m. 256 MB Ram og et grafikkort m. 64 MB Ram, og DivX film hakker STADIG på min maskine, dog ikke hvert 3. sekund.

En ting som måske kunne forbedre performance hos dig er, at kopiere filmen ind på din harddisk og afspille den derfra, da harddisken sandsynligvis er hurtigere til at overføre data end dit CD-rom drev. Så kan det da være at det ikke hakker helt så meget, men jeg tvivler desværre på at du kan få det til at forsvinde helt :(
Avatar billede gephion Nybegynder
18. december 2000 - 11:36 #3
For at få bedre ydelse på DivX fra harddisk skal det være en rimelig hurtig disk...

Prøv evt at checke om du har slået DMA til på dit CDrom drev... Ellers kan du, i den afspiller du bruger til DivX, sætte kvaliteten lidt ned, uden det får en umiddelbar ændring på filmen...

Avatar billede swasper Nybegynder
18. december 2000 - 14:54 #4
Jeg synes stadigvæk at du skulle skaffe dig en hurtigere processor.
Jeg sidder selv med en 700MHz med 128 MB Ram og et 32 MB Grafikkort, og jeg kan se divx film flydende, også hvis jeg køre dem fra mit cd-rom drev.

Men kopier filmen ind på din harddisk, det for den i hvert fald til at køre bedre.
Avatar billede gephion Nybegynder
21. januar 2001 - 09:27 #5
Og der er også kommet et nyt codec til DivX.... Du kan hente det på www.mydivx.com .... Det er en del bedre end det gamle \"hackede\" MS Mpeg4 codec....
Avatar billede sasdk Nybegynder
15. februar 2001 - 16:15 #6
nogen divx film er ganske enkelt rippede for dårligt, og det resulterer i et ynkeligt hakkende resultat...
jeg tror ikke at din computer er for langsom, har set det køre på lign pc\'ere, men hvad om du sprang over dit cd-rom drev, og smed den ind på HD i stedet ? det hjælper nogen gange!
Avatar billede wismann Nybegynder
12. juli 2001 - 21:27 #7
Hvis der er i alle film det hakker skal du bare have nogen flere ram. Havde selv samme problem, da jeg kørte med 64 ram..
Køb 64 ram mere, det skulle være nok...

*Wismann*
Avatar billede broegger Nybegynder
13. juli 2001 - 11:13 #8
hvis du bruger media player (især 7\'eren), kan du forbedre ydelsen betydeligt ved at bruge en anden, og mindre ressourcekrævende afspiller - f.eks. MicroDVD fra www.tiasoft.de.
Avatar billede nekkos Nybegynder
01. august 2001 - 12:53 #9
Ganske simpelt. Film filer kromprimeret i Divx og som samtidigt er dvd-rip kræver minimum en processor på 500 Mhz.
En tur i adobe premiere kan dog afhjælpe problemet
Avatar billede janmansilver Nybegynder
01. august 2001 - 12:58 #10
hmm min gamle PII 266 Mhz kunne sagtens kører DivX film der fyldte to cd\'er. Altså film der er mere krævende end normale divx film.

De eneste gange hvor jeg oplevede problemer med filmene var når de kørte i cd drevet. Prøv at smide filmen ind på harddisken, så slipper du også for larmen fra cd drevet :o)
Avatar billede nekkos Nybegynder
01. august 2001 - 13:20 #11
Der tager du måske fejl. En Divx film fordelt på 2 skiver er mindre krævende end en film på en skive. Jo større kompression, jo mere computerkraft. Sådan har det altid været
Avatar billede cgleerup Nybegynder
04. april 2002 - 14:24 #12
Gå i BIOS, hvis du ikke er helt "ny" og slå DMA enabling til for dine harddiske!
Avatar billede Slettet bruger
13. maj 2002 - 10:05 #13
lukketid?
Avatar billede cgleerup Nybegynder
13. maj 2002 - 10:06 #14
tjaa,
Avatar billede hermandsen Juniormester
06. juni 2002 - 00:08 #15
Lukke luk! :)

Hent det nye DivX codec... www.divx.com ;)
Avatar billede Slettet bruger
19. august 2002 - 11:37 #16
lukketid?