Avatar billede brinkoman Nybegynder
16. august 2003 - 16:05 Der er 13 kommentarer

Kan ikke boote fra Win XP cd!

Hej.

Jeg har et underligt problem. Min Windows XP Pro cd vil ikke botte på min stationære maskine. Der spørges om jeg vil boote fra cd, og når jeg så trykker en tast, går cd'en i stå.

Det underlige er at det virker fint på min bærbare. Den stationære har faktisk kun en ting som den bærbare ikke har, som måske kunne have betydning, nemlig en...

Promise ATA-100 Controller, så min 80GB disk kan bruges (BIOS er for gammel)

Men den burde jo ikke have noget at sige når jeg vil boote fra cd...

Håber nogen kan hjælpe!
Avatar billede smitx Praktikant
16. august 2003 - 16:08 #1
Det lyder lidt som en kopieret cd
Avatar billede smitx Praktikant
16. august 2003 - 16:09 #2
eller også er der fejl i dine ram
Avatar billede brinkoman Nybegynder
16. august 2003 - 16:09 #3
Det er det også... har det noget med det at gøre? Har selvfølgelig også den originale, men den ligger hjemme hos forældrene :-(
Avatar billede brinkoman Nybegynder
16. august 2003 - 16:10 #4
Det skal lige siges at jeg sagtens kan boote alle andre cd'er... diverse Linux-cd'er fx ! Kan der så være fejl i ram?
Avatar billede smitx Praktikant
16. august 2003 - 16:12 #5
næhhh det lyder ikke sådna
Avatar billede smitx Praktikant
16. august 2003 - 16:12 #6
Jeg står af her :o)
Avatar billede smitx Praktikant
16. august 2003 - 16:14 #7
Husk du må kun have den installeret på en maskine, med mindre du har en select udgave ;o)
Avatar billede brinkoman Nybegynder
16. august 2003 - 16:15 #8
Det er jeg skam godt klar over... men har det noget med det at gøre???
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. august 2003 - 16:24 #9
Du kan hente et tomt bootable image her:
http://www.msfn.org/unattended/files/empty_xp_isos.zip

Så åbner du bare iso filen i fx winiso, og tilføjer alt indholdet fra din cd, og brænder den. Så virker det
Avatar billede brinkoman Nybegynder
16. august 2003 - 16:27 #10
Hvordan kan det så passe at den godt kan boote på en anden computer, men ikke på denne?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
16. august 2003 - 16:29 #11
Oijh, det gik lidt stærkt med at læse der...
Avatar billede brinkoman Nybegynder
17. august 2003 - 15:36 #12
Nu har jeg så fået fat i en bootdisk, så jeg har en DOS-prompt med CD-understøttelse. Jeg ville så køre XP-installationen fra \i386\winnt på XP-CD'en!

MEN

Der står følgende:

Windows XP Installation

An internal setup error has occurred.

Could not find a place for a swap file.

Installationen kan ikke fortsætte. Tryk på ENTER for at afslutte!

Hvad kan jeg gøre ved det? Jeg har prøvet at oprette både en FAT32 og en FAT16 partition, men det hjælper ikke noget... Det er som om den slet ikke finder harddisken. Kan det passe? Eller skal jeg måske formatere hele harddisken i FAT16 eller noget?

Burde installationen ikke komme med noget lignende: Installer 3. parts RAID hardware eller noget? Det er jo det min harddisk sidder på!
Avatar billede brinkoman Nybegynder
18. august 2003 - 08:20 #13
Nu har jeg også prøvet at lave de 6 bootdisketter fra bootdisk.com, til Win XP Pro. Det får mig til installationen, men når jeg propper diskette 6 i, giver den en Unknown Hard Error på \SystemRoot\System32\ntdll.dll:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q101/0/96.asp&NoWebContent=1

Jeg har prøvet at fjerne evt. fejlkort osv., men intet hjælper...

Hjææælp!