Avatar billede kelly_bb Nybegynder
16. august 2003 - 14:47 Der er 2 løsninger

Drivere i Redhat 9.0

Heeeelp :-)

Jeg sidder med en installation af Redhat 9.0, jeg bruger den grafiske brugerflade, men jeg har problemer med at finde drivere så som

Xvid video drivere ?
AC3 lyd drivere ?
Divx video drivere ?

men det største problem er dog, at jeg har et bundkort. Asrock GE PRO-HT, og der kan jeg bare ikke finde nogen former for drivere til selve bundkortet,

Lyd drivere ?

som i dette tilfælde er det største problem.
Jo jeg kan godt høre musik, men jeg kan kun, enten slukke for lyden eller ha' den skruet helt op, så jeg formoder det er et drivere problem, til lydkortet ?

Plaese er der nogen derude som ved hvor man kan finde sådanne drivere, eller kender en løsning på problemet.

BB
Avatar billede thomasledet Nybegynder
16. august 2003 - 16:44 #1
Xvid video drivere ?
AC3 lyd drivere ?
Divx video drivere ?

installer mplayer http://www.mplayerhq.hu

du har ikke brug for drivere til dit bundkort. Du har måske brug for drivere til dit chipsæt. Dem har redhat sikkert allerede sørget for at loade.

lyddrivere? hvilket lydkort har du? hvis du kan høre lyd, så er der allerede en fungerende driver. Kan du ikke skrue op og ned for lyden? hvilket program bruger du til det? kmix? aumix? gmix?
Avatar billede lap Nybegynder
16. august 2003 - 23:40 #2
Jeg har RH9 på samme bundkort - jeg har ingen problemer med hverken lyd eller video.

Du skal dog bruge den nyeste errata-kerne til RH9 for at det virker helt perfekt.

Min maskine er en server, så jeg går ikke så højt op i video-kvalitet, men Xwindows kører uden problemer, har ikke prøvet divX, men mms fungerer fortræffeligt.

Jeg er off-line søndag, men jeg kan altså være direkte assistance, da jeg har samme bundkort med celeron 2300Mhz