Avatar billede uffe23 Nybegynder
16. august 2003 - 14:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SpywareGuard eller TDS-3?

Har SpywareGuard installeret og vil høre til om den kan arbejde sammen med TDS-3 og er de ikke stort set ens så man kun behøver den ene?
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. august 2003 - 16:49 #1
Nej, de er bestemt ikke ens. SpywareGuard er for spyware medens TDS-3 er for trojaner. De er rigtig gode værktøjer begge to som jeg varmt kan anbefale. SpywareGuard er gratis og konstrueret af javacool som jeg ofte korresponderer med omkring spyware-spørgsmål. Javacool er en af de mest seriøse inden for "branchen". TDS-3 hører til blandt de absolut førende inden for trojanscannere, men er jo heller ikke gratis. Man siger inden for "kredsen" at der er tre virkelig gode trojanscannere og det er: TrojanHunter, TDS-3 og Boclean. Ingen er gratis, men koster mellem 275 og 500 kr. Jeg kan garantere dig de er pengene værd og alle har en super-support. TrojanHunter og TDS-3 kan du få i en trial-version, medens du må betale Boclean straks. Til gengæld har Boclean en tilbagebetalingsgaranti hvis du ikke synes om programmet. Og den garanti fungerer. Vi kommer nok til at teste Boclean på et tidspunkt på Spywarefri. Der er ingen problemer med at SpywareGuard og TDS-3 ikke skulle kunne arbejde sammen, og det kan de også med din virusscanner. Hvis du ønsker yderligre oplysninger uffe23 så spørg bare.
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. august 2003 - 16:59 #2
Glemte lige at fortælle dig at Boclean nok er den nemmeste at gå til. De andre skal man lige lære at kende. Jeg ved ikke hvorfor at så mange altid anskaffer gode virusscannere og giver penge for dem, men her i Danmark vil man sq ikke betale for en god trojanscanner. Næsten alle i USA f.eks har BÅDE en virusscanner og en trojanscanner. Når jeg snakker sikkerhed med amerikanerne så undrer de sig over at der er sådan i Danmark. Jeg fortæller dem så, at langt de fleste private pc-brugere her i Danmark tror at de er godt sikret med en virusscanner og at den også snupper alle trojaner. DET GØR DEN IKKE. En virusscanner er konstrueret til at fange vira. En god virusscanner fanger nogle af trojanerne, men lad mig understrege: NOGLE. Jeg forstår godt du er ude efter en god trojanscanner. Vi har på Spywarefri.dk netop fået en fast og gratis trojanscanner med gratisopdateringer. Installations- og brugerguide på dansk af aovergaard. Det er en scanner af rimelig kvalitet, men kan ikke sammenlignes med de tre jeg har nævnt.
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. august 2003 - 17:24 #3
Så skal du også lige have lidt om SpywareGuard. Du finder programmet under Værktøjer på Spywarefri. SpywareGuard er et godt værktøj mod spyware og hijacking. Det har nu de samme gode egenskaber mod hijacking som Browser Hijack Blaster, som vi ikke længere anbefaler. BHB og SpywareGuard kan i visse tilfælde konflikte med hinanden, så brug enten BHB eller SpywareGuard og jeg vil helt klart foretrække SpywareGuard. Og så garder dig lige ekstra med Spybot (eller Ad-aware) og SpywareBlaster og IE-Spyad. Ingen af disse værktøjer konflikter med hinanden eller med andet på din puter. I Spywarefri's interesse surfer jeg rundt på ofte meget skumle sider af nettet, og der sker ingen ting, når man har de programmer installeret. Jeg har iøvrigt et par flere programmer installeret.
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. august 2003 - 17:26 #4
... og så mange tak for points og ha' en god weekend.
Avatar billede uffe23 Nybegynder
16. august 2003 - 17:26 #5
Tak Perhaps igen! Jeg har læst dit/jeres indlæg om div. scanner på spywarefri.dk og det er fedt der er en dansk site som har så meget godt om sikkerhed. Tror jeg investere i TDS-3 .
Avatar billede perhaps Nybegynder
16. august 2003 - 17:38 #6
Du gør et godt køb, men du kan jo prøve den gratis først. Jeg har netop i formiddags snakket med en person i vores lokale nørdebutik som brugte TDS-3 og han fortalte om at de simpelt hen havde overdænget den med alle former for trojaner for at teste den. DEN FANDT SAMTLIGE. Download den fra DiamondCS det er den officielle side: http://tds.diamondcs.com.au/index.php?page=home og Blaster fjerner den jo som en leg. TDS-3 er ikke et lille program. Fylder 5MB. Tak for dine pæne ord om Spywarefri. :o)