Avatar billede postman Nybegynder
16. december 2000 - 19:51 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

@ Navision

Hvordan laver jeg et @(snabel a) i Navision 3.56a
Avatar billede perj Nybegynder
16. december 2000 - 23:18 #1
Hvorhenne skal du lave det, men prøv med:
Ctrl+Alt+2
Avatar billede postman Nybegynder
17. december 2000 - 09:24 #2
Jeg skal bruge det i debitorkartoteket, hvor jeg vil indtaste e-mailadresser.
Jeg kan ikke få ctrl+alt+2 til at fungere.
Avatar billede guro.not Nybegynder
17. december 2000 - 22:54 #3
Jeg køre 3.04 og der i kan man ikke lave et @.
Eller det er hvad jeg har fået at vide..

Jeg ved ikke om det er det samme i den version du bruger. Men det er det sikkert..
Avatar billede lasseo Nybegynder
18. december 2000 - 07:51 #4
Jeg bruger version 2.01B - Navision Financials og skriver @ uden problemer med Alt Gr + 2.

Jeg håber, det virker.
Avatar billede postman Nybegynder
18. december 2000 - 09:19 #5
Hej Guru
Det er selvfølgelig den gode gamle DOS version af Navision, jeg bruger, men kan det virkelig passe, at man ikke kan lave @ i denne version, i DOS-prompten går det fint
Avatar billede postman Nybegynder
18. december 2000 - 09:21 #6
Hej Lasseo,
Desværre vikker dit bud ikke i DOS-versionen.
Avatar billede guro.not Nybegynder
18. december 2000 - 09:59 #7
Hej igen postman..

Den version jeg køre er også en gammel dos version.

Og det skulle ikke være muligt at lave et @.
Men jeg ved ikke fra hvilken version @ understyttes..
Avatar billede xelor Nybegynder
30. januar 2001 - 18:40 #8
Jeg har et enkelt forslag,

Tryk ALT+64 dvs alt holdes nede og der trykkes 6-4 på det numeriske tastatur (det er ret vigtigt at det er det numeriske tastatur der bruges, ellers duer ALT-koden ikke)
Avatar billede postman Nybegynder
30. januar 2001 - 19:31 #9
Hej xelor,
Tak for dit svar - desværre virker det ikke i Navision. Jeg kan se at det fungerer udemærket i en DOS-promt
Avatar billede xelor Nybegynder
30. januar 2001 - 20:11 #10
Jeg spørger en af mine kollegaer i morgen.
(er ansat i et stort Navision Solution Center, dog ikke som Navision Konsulent...)
Avatar billede xelor Nybegynder
30. januar 2001 - 20:11 #11
Skal bare vide, hvilken version af Navision du bruger...
Avatar billede xelor Nybegynder
30. januar 2001 - 20:16 #12
Der er lavet en email-løsning til Navision, ved bare ikke hvordan de har lavet det. Jeg vender tilbage med mere i morgen....
Avatar billede guro.not Nybegynder
30. januar 2001 - 21:06 #13
Hejsa..

Jeg blander mig lige igen..

Jeg har lavet 2 sites som køre op i mod en gammel navigator 3.04.
Det jeg lavede var kun web delen.
Elbek & Vejrup stod for at lave de udtræk som skulle bruges..
Det de gjore var at fastsætte at et @ var det \"samme\" som et #
Altså blev alle mail adresser indstaste som navn#firma.dk
det stykke software som min samarbejds partner lavde rettede i alle # til @

ellers havde jeg gjort det i min web del..

Dette var den eneste måde det kunne løses på...

Hilsen

Guro.Not
Avatar billede postman Nybegynder
01. februar 2001 - 21:31 #14
Hej Xelor
tak for din tilbagemelding.
Jeg bruger Navison version 3.56a (DOS)
Desværre må jeg give mine points til guro.not, da det er min egen fornemmelse, at hans foreslag er den eneste mulige løsning.
Hvis du skulle have et andet foreslag vil jeg meget gerne høre det.
Avatar billede guro.not Nybegynder
01. februar 2001 - 23:15 #15
Jeg syntes ikke at det er desværre *S*

Men er glad for at kunne hjælpe.

Guro.Not
Avatar billede xelor Nybegynder
02. februar 2001 - 08:00 #16
Jamen det er da i orden....
Avatar billede dna Nybegynder
02. februar 2001 - 08:02 #17
Man kan ikke hente det et andet sted og lave en copy for efter at \"paste\" den i det program ?? Kender ikke programmet, og ved slet ikke om man kan i DOS?? Bare lige en tanke der slog mig !!

dna
Avatar billede postman Nybegynder
02. februar 2001 - 16:29 #18
Tak for alle besvarelserne!
Hej DNA
man kan desværre ikke paste i DOS
Avatar billede guro.not Nybegynder
08. februar 2001 - 20:31 #19
man kan faktisk godt paste i dos..

1) kør en dos promt i et vindue..
2) ved at højre klikke i titel linjen (øverst)
kommer der en lille menu frem
3) vælg rediger - sæt ind

men det virker ikke med et @ i navi 3.04 (har lige prøvet)

men det virker fint dos promten inden man starter navigator..

Guro.not
Avatar billede hita Nybegynder
03. maj 2002 - 09:38 #20
jeg har en løsning, hvis du altså ikkke har fået det løst.

Jeg bruger # og i printfilen laver jeg så # om til @, simpelt men det virker.

HITA
Avatar billede j112 Nybegynder
07. oktober 2002 - 00:50 #21
Løsningen kan laves 100% i Navision vha alm. bruger design værktøjer.

Lav et nyt felt fx i firmadata på 1 tegn.
Lav en indlæsning fra en tekstfil som indeholde  @@@@@@@@@@@, således at indholdet i feltet bliver @, du kan ikke se det da denne gode gamle version bruger @ til formatering af skærmbilleder/farver, men indlæst på denne måde, så er den der.

Nu kan du i din rapport udskifte fx # ved @ og du får den flotteste udskrift med @.