Avatar billede tommi Nybegynder
16. august 2003 - 11:59 Der er 5 kommentarer

download/nybegynder

hej er der nogen der kan give mig et tip hvor jeg kan downloade linux,jeg er ny på området hvad linux angår
jer er meget træt af win alt for mange problemer,nu skal det være slut
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
16. august 2003 - 12:03 #1
Der er mange forskellige linux distributioner (varianter), og der er forskellige fordele ved dem alle.

For en nybegynder kan jeg anbefale www.mandrake.com, som er let at installere og god til at finde din hardware.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
16. august 2003 - 13:05 #2
jeg vil i stedet skynde mig at anbefale redhat linux til nybegynderen. http://www.redhat.com

hent den her:
ftp://sunsite.dk/mirrors/redhat/9/en/iso/i386/

du behøver ikke hente filerne med SRPMS i navnet...
Avatar billede skau Nybegynder
16. august 2003 - 19:55 #3
holder ned thomas
Avatar billede skau Nybegynder
16. august 2003 - 19:56 #4
ned = med
Avatar billede joyride Nybegynder
01. september 2003 - 23:21 #5
Du kunne også prøve Knoppix bare for at stifte bekendtskab med det.
Det er en linux distribution der kører fra en cd, så du slipper for at skulle reformatere, ominstallere, hvis du alligevel ikke ville have linux.
Du finder en dansk knoppix iso her:
http://tyge.sslug.dk/knoppix/