Avatar billede michael_007 Nybegynder
16. august 2003 - 11:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med XP i forbindelse med MSblast og opdatertingpatch

Jeg skal fjerne MSblast fra en vens PC og bruger først programmet F-lovsan som finder og "dræber" ormen hvorefter den fjerne den fra harddisken og registereringsdatabasen. Det køre fint, men når jeg så skal installere den sikkerheds patch som skal lukke hullet kommer den ud og siger at "den ikke kan certifikere update.inf kontrollere at Kryptografiske tjenester kører" Dette har jeg trekket at den gør det står til Status: Startet, Starttype: Automatisk, Log på som: Lokalt system.
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
16. august 2003 - 11:55 #1
Hvis ikke Kryptografiske tjenester er startet:
Højreklik på tjenesten og vælg Start.
Prøv så igen om du kan installere din opdatering.

Hvis Kryptografiske tjenester er startet:
Gå til Kommandoprompt (fra Kør tastes: cmd) og indtast følgende:
net stop cryptsvc

Tast Enter og indtast:
ren %systemroot%\system32\catroot2 oldcatroot2

Tast Enter og indtast:
net start cryptsvc

Tast Exit for at gå ud af Kommandoprompt.

Nu kan du installere din opdatering
Avatar billede michael_007 Nybegynder
16. august 2003 - 17:39 #2
Mange tak for det.

"opret et svar så du kan få dine point"
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
16. august 2003 - 20:04 #3
svar
Avatar billede rigtigmmk Nybegynder
17. august 2003 - 23:17 #4
Tak for Pointene......