Avatar billede nsloek Nybegynder
15. august 2003 - 22:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

import af WAB-fil slået fejl! hjælp!

Kære Eksperter

Efter at have taget en backup af mit adressekartotek, formaterede jeg min harddisk. Jeg kan ikke huske, hvad det var for en version af OE, men det ville undre mig, hvis det ikke var version 6, da jeg som regel har det nyeste!

Da jeg prøvede at importere wab-filen ind i OE 6 på min bærbare, får jeg meddelelsen "Der opstod en fejl under importen, importen kunne ikke gennemføres". Efter at søgt hjælp herinde og læst posten "importere beskeder og adressekartotek" forsøgte jeg at importere den på en computer, der kørte OE 5.5 - og fik den samme besked!!

Hvad SKER der!!?
Kan jeg have haft en helt tredie version, som ikke er kompatibel med 5.5 og 6.0? Hvordan får jeg min wab-fil åbnet?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
16. august 2003 - 02:50 #1
Prøv at kopiere din .wab fil ind på denne adr:
C:\Dokument and settings\(dit navn)\applikationsdata\microsoft\adressbook
Så virker det forhåbentligt.
Avatar billede nsloek Nybegynder
17. august 2003 - 14:09 #2
kære aovergaard

jeg fandt filen tarzan.wab plus en anden tarzan.wa~ (den sidste er iflg. computeren identisk med den første (?)) i dette bibliotek:
c:/windows/application data/microsoft/address book
Jeg kører iøvrigt win 98.
Jeg fjernede tarzan.wab og kopierede den anden (niels.wab) ind. Adresselisten i OE var blevet tom, så jeg prøvede at importere niels.wab - men med samme besked... virker ikke.
Det hjælper heller ikke at lade niels.wab være den eneste fil i biblioteket, da den opfører sig på samme måde.
Der sker iøvrigt det underlige, at tarzan.wab altid opretter sig selv igen i biblioteket, ligemeget om jeg sletter den og kopierer en anden wab-fil ind. ??

Jeg er stadig desperat efter hjælp... det er ikke nemt!

mange hilsner, og tak fordi du forsøgte!
Niels
Avatar billede nsloek Nybegynder
17. august 2003 - 14:10 #3
jeg må vist lige oprette spørgsmålet igen... ;)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. august 2003 - 14:23 #4
Takker for point, men vi skal jo lige have den endelige løsning.

Du har en tazan.wab fil som du godt kan importere.
Den som hedder tarzan.wa~ er bare en kopi som kan slettes, det er en som hele tiden oprettes som sikkerhedskopi og det bliver den ved med at gøre indtil programmet lukkes.
Den tazan.wab er det ikke dit adressekartotek?
Når den bliver importeret og en gang er kaldt det navn kan den jo ikke ændre navn andet end hvis du går op i dit adressekartotek. Filer eksporter - adressekartotek, giv den navn.wab (evt. nils) som du jo gerne vil have det skal hedde.
Slet så dit nuværende tarzan.wab
Filer importer adressekartotek, og vælge den nye som hedder niels.wab
Avatar billede nsloek Nybegynder
18. august 2003 - 11:07 #5
AOVERGAARD: Du har en tazan.wab fil som du godt kan importere.

SVAR: YES. Her er forklaringen: Jeg havde slet ikke, som jeg husker det,  noget adresse kartotek indlæst førhen. Da jeg ikke kunne importere niels.wab, havde jeg heldigvis en gammel wab-fil, som kunne importeres, og som jeg måtte klare mig med. Den hed IKKE tarzan.wab, men det var altså alligevel navnet på den fil, jeg efterfølgende fandt i biblioteket c:/windows/applications/microsoft/addressbook – sammen med filen tarzan.wa~. Eftersom mit windows brugernavn vist nok er ”tarzan i urskoven”, tænkte jeg at computeren selv måtte have navngivet den som en slags default fil, og tænkte ikke mere over det.

Efter at have læst dit første råd klippede jeg ”tarzan” ud og placerede den midlertidigt på skrivebordet.

AOVERGAARD: Den tazan.wab er det ikke dit adressekartotek?

SVAR: Jo, men det er ikke det, jeg vil bruge. I stedet vil jeg importere den nyeste: niels.wab – og det er det, der er mit problem, for det vil den ikke!

AOVERGAARD: Den som hedder tarzan.wa~ er bare en kopi som kan slettes, det er en som hele tiden oprettes som sikkerhedskopi og det bliver den ved med at gøre indtil programmet lukkes.

SVAR: OK

AOVERGAARD: Når den bliver importeret og en gang er kaldt det navn kan den jo ikke ændre navn andet end hvis du går op i dit adressekartotek. Filer eksporter - adressekartotek, giv den navn.wab (evt. nils) som du jo gerne vil have det skal hedde.
Slet så dit nuværende tarzan.wab
Filer importer adressekartotek, og vælge den nye som hedder niels.wab

SVAR: Jeg tror du har misforstået…Det er ikke navnet jeg vil ændre. Jeg kan jo sagtens slette det nuværende adressekartotek og importere et nyt, men den vil ikke lade mig importere niels.wab. Hvorfor ved jeg ikke…
Avatar billede aovergaard Nybegynder
18. august 2003 - 12:22 #6
Der er måske sket en fejl under din eksport af file niels.wab som gør at du ikke kan importere det i dit adressekartotek.

Har du tjekket din computer for spyware og virus http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm X-Cleaner for spyware Panda for Virus

Dette kunne jo også være en årsag til dine problemer så prøv lige det.
Avatar billede nsloek Nybegynder
18. august 2003 - 21:50 #7
Tak for linket, aovergaard, men jeg har allerede formatteret harddisken :(
Jeg kan høre du er ved at løbe tør for kvalificerede bud... men jeg tager hatten af for, at du forsøgte! ;)

respekt...
Avatar billede aovergaard Nybegynder
19. august 2003 - 00:22 #8
Takker for point;) Men jeg havde da helst set en anden løsning på problemet end denne.