Avatar billede url! Nybegynder
15. august 2003 - 22:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dårlig lyd (musik)

Hejsa jeg har et problem med min lyd hver gang jeg sætter en cd/mp3 på...
det er som om nogle baslyde bliver mudret til.
jeg har et Soltek SL-75FRN2-RL bundkort, hvilket vil sige onboard lydkortet må være noget i stil med "Realtek ALC650" og jeg køre win2k

håber der er en der kan hjælpe...
Avatar billede lester_dk Nybegynder
15. august 2003 - 22:56 #1
Er der skruet helt op for master volume + wave...

Hvilken udgang bruger du. Line out vil altid være bedre end speaker. Hvis den har begge da.
Avatar billede url! Nybegynder
15. august 2003 - 22:59 #2
der er 3 udgange ved faktisk ikke hvilken jeg bruger, udover den sidste er til mic. Med hensyn til volume har jeg prøvet stort set alt... uden held.
Avatar billede url! Nybegynder
15. august 2003 - 23:12 #3
det var da en masse vrøvl jeg fik skrevet der :)
der er 3 stik... 1 indgang 1 udgang og en ukendt (der kommer ikke noget ud)
Avatar billede bartfreak Nybegynder
15. august 2003 - 23:13 #4
du HAR sat dem i det rigtige stik. Du kan configurer dine højtalere i contrlopanelet. Og osse instille lyd nivueauet. Har du måske et nividia grafikort kan du download en 3dlyd driver til det.
eller osse evt. få en nyere lyd driver til dit bundkort
Avatar billede url! Nybegynder
15. august 2003 - 23:15 #5
ja det så jeg lige, jeg har sat den i det grønne stik (står som headphone) så den burde var god nok, lyden er ok nok i spil, feks mp3 i gta3 lyder fint nok...
Avatar billede hottadpole Nybegynder
16. august 2003 - 00:31 #6
Indtil videre har jeg stiftet bekendtskab med Realtek, C-Media samt et par andre onboard lydkort og fælles for dem alle var at det lød ad h...... til når der skulle spilles musik. Bulderbas, ingen mellemtone og piv i diskanten. Køb f. eks. et Creative Audigy. det er ikke vanvittigt dyrt og er klasser bedre end onboard.
Avatar billede redhat9user Nybegynder
16. august 2003 - 00:42 #7
Der er også en del lydkort, der overstyrer hvis tonekontrollerne ikke står i neutral. Det lyder ganske frygteligt.

Hvad er lydkilden? Dit CD drev? De fleste analogudgange på CD drev har skandaløst dårlig kvalitet. 0.5%-2% forvrængning, svarende til 6-8 bit. Hvem kan være tilfreds med det? Prøv at rippe til harddisk og spille derfra.
Avatar billede url! Nybegynder
16. august 2003 - 02:21 #8
Ok nu prøvede jeg at fjerne nimo codec pack, og efter det var der sådan set ingen problemer... det lyder som hottadpole sagde ikke overdrevet godt, men den maser da heldigvis ikke bassen totalt ud :)
jeg vil lige prøve om jeg kan finde det/de codecs der får det hele til at faile.
Avatar billede anders-s Nybegynder
16. august 2003 - 12:05 #9
Dobbelklik på lyd ikonet, nede i højre hjørne. Klik på "avanceret" under 3d dybde, og slå 3d enchancement til og slå den fra igen. så skulle det virke.

Anders
Avatar billede url! Nybegynder
16. august 2003 - 12:20 #10
Nej det har jeg prøvet... men nu giver jeg de 60 point til den der kan komme med en codec pack hvor lyden virker, og jeg samtidig kan se divx og svcd
Avatar billede url! Nybegynder
29. januar 2004 - 20:53 #11
det var der ikke lige mange der kunne klare ^^