Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 20:54 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP! Hvordan nulstiller/updatere jeg mit bundkort?

Jeg har et Freetech bundkort Model--> p6f100 pci/agp green bios. hvordan nulstiller/updatere jeg det. Har en 80 gb Harddisk som mit bundkort ikke understøtter og har hørt man kan opdatere det på en måde hvordan vil meget gerne have hjælp! :D

Hjælp!
Avatar billede dexza Nybegynder
15. august 2003 - 20:56 #1
kig i din manual.....der står et eller andet om at flytte en pin på bundkortet i et par sekunder, og så flytte den tilbage igen...... det gør der i hvert fald på de fleste
Avatar billede dexza Nybegynder
15. august 2003 - 20:57 #2
man kan ikke opdatere et bundkort. Man kan flashe det, men det er nogenlunde det samme.  jeg aner ikke hvordan, så jeg vil ikke hjælpe for det er ret nemt at ødelægge et eller andet. Men inde på producentens HP har de sikkert en guide til hvordan
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 21:01 #3
hvilke bundkort har du ?
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 21:02 #4
Et Free Tech har ikke manualen DOOH dumme mig....!
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 21:04 #5
claudi >> Har det ikke et modelnr? ellers er det lidt svært at hjælpe.

Og hvorfor har du givet dexza point ?
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 21:05 #6
Sorry er ny her... Jo har kun det som jeg har skrevet!
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 21:08 #7
Hvis ikke du har et model nr. på dit bundkort, så kan jeg ikke hjælpe. At flashe en forkert BIOS, kan betyde at din PC dør helt.

dexza >> Som go' bruger af Eksperten, opretter du vel et nyt spørgsmål, så vor nye bruger, claudi, kan få sine point igen :o)
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 21:09 #8
Skal jeg nok Undskyld mange gange!
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 21:09 #9
Hvor kan ejg se sådan et nummer har det der sandra program hvor der står noget om mit bundkort!
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 21:10 #10
claudi >> Hva' undskylder du for ???

Og ja, kom med alle de oplysninger du har om dit bundkort. Alt hvad du kan finde i Sandra
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 21:14 #11
Model----02/04/1999-i440LX-w977ef-2a96jf2sc-00

System Bios----Intel 440lx/ex
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 21:14 #12
Modellen er den første jeg skrev den der p6f100 pci/agp green bios
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 21:20 #13
Jeg synes ikke lige jeg kan finde noget desværre... :o(
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 21:21 #14
Øv... Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre...! Kan du give mig et godt tilbud på et bundkort :P
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 21:24 #15
Du ved ikke om der er nogen form for reset knap for bundkortet?
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 21:26 #16
Det hjælper ikke at "resette" sin BIOS, hvis det er fordi den ikke kan finde din harddisk. Så er den eneste løsning en opdatering.
Jeg skal nok lede videre....

Det er for farligt bare at gætte på et bundkort. Som sagt, så kan en forkert BIOS ødelægge dit bundkort.
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 21:26 #17
Okai... jeg har nemlig også selv søgt men kan ikek finde den model nogle steder og kan ikke komme ind på deres HP..!
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 21:27 #18
dexza >> Skal claudi ikke ha' sine point igen ?
Avatar billede Slettet bruger
16. august 2003 - 09:04 #19