Avatar billede thenegotiator Nybegynder
15. august 2003 - 20:13 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af FTP-server

Jeg kunne godt tænke mig at få at vide, hvordan jeg kan lave min egen FTP-server. FTP-serveren, skal selvfølgelig kunne benyttes fra internettet...
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2003 - 20:15 #1
Her er en guide
http://urgh.dk/ftp.htm
Avatar billede webcreator Nybegynder
15. august 2003 - 20:27 #2
Du kan bruge bulletProof G6 FTP server, som er et windows-program. Det er meget nemt at sætte op, og virker faktisk rimeligt godt.

http://download.com.com/3000-2160-10161816.html?tag=lst-0-1
Avatar billede thenegotiator Nybegynder
15. august 2003 - 20:41 #3
Jeg kan ikke benytte min FTP på internettet. Kan det være fordi jeg har en router, og switch på min internetforbindelse??
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. august 2003 - 20:44 #4
Bullet proff er god, du kunne også kikke på argosofts fra www.argosoft.com
Avatar billede tommyv Nybegynder
15. august 2003 - 20:45 #5
thenegotiator>> Hvis du har en router så skal du sørge for at åbne porten som ftp-serveren kører på (oftest port 21)
Avatar billede thenegotiator Nybegynder
15. august 2003 - 20:46 #6
hvordan gør man det??
Avatar billede webcreator Nybegynder
15. august 2003 - 20:47 #7
Du kan selv ændre porten. Både i din rooter og i bulletProff. Men jeg vil også anbefale at bruge 21, som er standard.
Avatar billede webcreator Nybegynder
15. august 2003 - 20:48 #8
Se det er jo en helt anden side af sagen. Så skal vi bruge en del oplysninger om din rooter. Mærke, model, firmware.

Kig på producentens website - her er der manualer som forklare den slags.
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 21:44 #9
Ja Bullet Proof er rigtig god, den er let og fine ud af. Man behøver ikke være "Nørd" for at finde ud af det.
Avatar billede tommyv Nybegynder
15. august 2003 - 21:51 #10
claudi>> Øv, nu troede jeg lige, at jeg var en nørd ;-)
Avatar billede thenegotiator Nybegynder
17. august 2003 - 09:15 #11
okay, jeg finder selv ud af hvordan jeg åbner standard porten for FTP. Men takker for hjælpen....
Avatar billede Slettet bruger
17. august 2003 - 11:32 #12
any time... :o)