Avatar billede lille_my Nybegynder
15. august 2003 - 19:17 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

tele2adsl mailserver?

Nu er jeg da kommet så lang, så jeg kan modtage mail's, ved at bruge serveren "paul.get2net.dk", men hvilken skal jeg bruge til udgående, så jeg kan sende også?
Avatar billede hejberg Juniormester
15. august 2003 - 19:21 #1
Avatar billede lille_my Nybegynder
15. august 2003 - 19:29 #2
ikke for at være kritisk, men selvfølgelig har jeg været inde på deres side, for at slå det op :-( men ingen af de servere jeg kan finde, kan jeg bruge til noget. I den guide du har henvist til, bruger de serveren smtp.get2net.dk. Hvis jeg bruger den, kommer den med fejlen
-----------------------------------------------------------------------------
Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var '*******@city.dk'. Emne 'testing', Konto: 'tele2adsl', Server: 'smtp.get2net.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 5.7.1 <*******@city.dk>... Relaying denied', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC79
------------------------------------------------------------------------------
Avatar billede donwang Nybegynder
15. august 2003 - 19:31 #3
Det er da fordi *******@city.dk er en cybercity e-mail!
Avatar billede donwang Nybegynder
15. august 2003 - 19:33 #4
Prøv vip@cybercity.dk !
Avatar billede lille_my Nybegynder
15. august 2003 - 19:36 #5
det du siger, er det at jeg ikke kan sende til en cybercitymail fra en tele2-server? nu her hvor jeg sidder og kigger på den, er den godt nok sat på min cybercityforbindelse, men det skulle ikke have noget at sige
Avatar billede donwang Nybegynder
15. august 2003 - 19:39 #6
Ups.. Du er det mig der er dum;) Jeg trode du ville sende fra en cybercity e-mail, via. tele2`s smtp...
Avatar billede lille_my Nybegynder
15. august 2003 - 19:39 #7
Selv om jeg synes det er helt hend i skoven, så har jeg lige prøvet at sende en mail til vip@cybercity.dk, hvilket jeg heller ikke kan. Jeg har altså også prøvet med andre mail andresser end den ene ******@city.dk bl.a. en sol-mail
Avatar billede donwang Nybegynder
15. august 2003 - 19:39 #8
Du=Nu...
Avatar billede hejberg Juniormester
15. august 2003 - 19:49 #9
det kommer and på hvem du har din mail hos ..
er det tele2 eller cybercity...

hvem er konton hos ?? det skal også være dem så du har konto hos du skal sende mail fra på "smtp.????.dk

du kan godt modtage mail fra alle andre server med du kan kun sende fra en og det er hos dem du har din konto og hvis det er tele2adsl skal du bruge denne samme konto som du modtager og sender på .....
Avatar billede lille_my Nybegynder
15. august 2003 - 19:54 #10
Det du siger er jeg skal bruge CC's servere til min CC-mail, og tele2's servere til min tele2-mail ik'? Det er også det jeg gør. Nu skal vi altså heller ikke blande CC mere ind i det her, da det ikke har noget med sagen at gøre. Vi snakker om 2 forskellige computer, på 2 forskellige internetopkoblinger til daglig.
Avatar billede hejberg Juniormester
15. august 2003 - 20:02 #11
køre du med msn????
Avatar billede hejberg Juniormester
15. august 2003 - 20:03 #12
windows messenger  til chat på ....
Avatar billede lille_my Nybegynder
15. august 2003 - 20:05 #13
Ja, der ligger msn på maskinen. Har det nu oså noget at sige?
Avatar billede lille_my Nybegynder
15. august 2003 - 20:10 #14
Jeg kom lige til at tænke på webmail, og der fra kan jeg godt sende. Men det er jo ikke så optimalt, at skulle åbne IE og gå ind på webmail hver gang :-/
Avatar billede hejberg Juniormester
15. august 2003 - 20:11 #15
skriv din mail så kan du få mit telefon nummer så kan du ringe hvis du vil det
Avatar billede lille_my Nybegynder
15. august 2003 - 20:18 #16
nej det er lige meget, gider snart ikke mere nu. Nu vil jeg som en afslutning skrive en mail til tele2, så må de forklare mig hvad fanden der sker.
Avatar billede hejberg Juniormester
15. august 2003 - 20:24 #17
okey
men du skal altid husk at hvis du bruge udbyder tele2adsl der har du fået et konto brugenavn og code  og nå du så skal sætte din mail op til at sende og modtage skal det være hos tele2adsl du sender dinne mail du kan godt modtage fra andre udbyder med du kan ikke sende fra dem,
du kan jo også kan køre med 2 mail programmer på engang for det gør jeg, et til arbejde og et til privat får min mail fra en andre udbyder med sender fra den hvor jeg har konto hos......

hilsen hejberg
god weedken  ;-)
Avatar billede snap Nybegynder
16. august 2003 - 10:05 #18
Du kan se hvordan i bogen som du får ved opkopling "Tele2adsl Kvikguide" fra side 54 til 69 alt efter hvad program du bruger
Avatar billede lille_my Nybegynder
16. august 2003 - 16:06 #19
Jeg får bare den samme fejl, som jeg har skrevet tidligere
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
16. august 2003 - 18:12 #20
Man skal altid bruger den udgående postserver hos sin udbyder.

Dvs. bruger man Tele2ADSL, skal man bruge

smtp.tele2.dk

Selvom det er en cybercity mailadresse, skal man stadig bruge Tele2´s udgående postserver, hvis det er der man har sin internetforbindelse.
Avatar billede lille_my Nybegynder
16. august 2003 - 23:37 #21
Problemet har altså hele tiden været at jeg sad på min egen cybercity forbindelse, og skulle sætte en anden computer op til en tele2adsl forbindelse :-/ så nu virker det. På min cybercity forbindelse i hvert fald. Så må jeg prøve i morgen, på tele2adsl forbindelsen. Så skal jeg vel bare lige huske at ændre smtp serveren, og så skulle det virke?
Avatar billede sundguf28 Nybegynder
17. august 2003 - 02:11 #22
Så længe du bruger den udgående postserver fra den du kobler op med, vil det virke.

Dvs. er det TDC du bruger til internettet er det smtp.mail.dk (i de fleste tilfælde), er det Tele2, er det smtp.tele2.dk