Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 15:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min Harddisk!

Hej..
Jeg har et probelm med min harddisk når ejg finder min HD i biosen ser det fint nok ud, så jeg gemmer og vil så starte op igen og så kommer den ikke videre efter den har fundet den.. Hvad er problemet?

HJÆLP!
Avatar billede allanfo Praktikant
15. august 2003 - 17:18 #1
Har du installeret et styresystem på den?
Hvilken disk? Hvilket bundkort?
Har du prøvet med nogle andre ram?
Hvad gør den helt præcist?
Giver pc'en nogle bip-lyde (hvor mange og hvor lange?)?
Spinder disken op som den skal? Det kan du undersøge ved at pille disken ud af kabinettet, men stadig have den tilsluttet, og holde den i hånden når du tænder. Hvis du ikke kan mærke, at harddisken 'vrider' sig en lille smule, så er disken sikkert defekt.
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 17:28 #2
Nej har en anden harddisk med winxp på som skal være master.
Det er en Seagate Barracuda og et freetech bundkort Jeg har prøvet at pille rammende ud så den kun kørte med 64 har normalt 400 et eller andet. Den spinner fint og pcen giver ingen lyde.. Den virkede hos en af mine venner men ikke i min...! :(
Avatar billede allanfo Praktikant
15. august 2003 - 17:30 #3
Hvordan er den jumpet? Master/Slave/Cable Select?
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 17:31 #4
Det er en 80GB men har jumpet den så den kun kører 32 fordi mit bundkort ikke fan finde den ved 80GB..
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 17:55 #5
Hjælp ønskes hurtigt!
Avatar billede allanfo Praktikant
15. august 2003 - 18:07 #6
Har du prøvet at slutte den til den anden port på bundkortet? Og hvad med master/slave jumper?
Beklager - skal på arbejde nu.
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 20:35 #7
Nej det burde jeg måske prøve...!
Ja den kan sættes til at køre 32 GB limit så det kører den som da mit bundkort ikke kna klare op til 80 GB
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2003 - 20:58 #8
uden at vide det så vil jeg skyde på det er dit filsystem det er galt med.....
prøv at repartitionere på følgende måde:

8 GB som C-Drev (til systemet og programmer)

Resten bestemmer du selv (kommer lige med et forslag)
2 GB som D-Drev (et lille drev til små filer f.eks. dokumenter)
30 GB som E-Drev (til f.eks. musik og billeder)
30 GB som F-Drev (til f.eks. film)
10 GB som G-Drev (til f.eks. download)

Grunden til jeg ville sætte det op på den måde er at du får bedste søgetider på din disk (lille partition til små filer - store partitioner til store filer).
Grunden til du skal lave 8 GB som C-Drev (den med system og som bootes fra kan godt få disken til at skabe sig underligt hvis den er stører end 8 GB.....

/Tubber
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2003 - 20:59 #9
Den skal btw side på IDE 0 og den skal være Master.......
og har du CD-Rom drev på samme kabel skal den stå som Slave

/Tubber
Avatar billede claudi Nybegynder
15. august 2003 - 21:33 #10
Men jeg har en 10GB som styresystemet ligger på..
Men vil have min 80gb som ejg kun kan køre 32 GB med det er også okai. Men efter den har loadet Biosen frem og skal til at komme igang så stopper den.. Og det fortsætter hvis jeg piller min 80GB fra men stopper når den kommer til...?
Avatar billede tubber Juniormester
15. august 2003 - 23:02 #11
så skal den 10 gb side sin master og den 80 gb som slave
Avatar billede claudi Nybegynder
16. august 2003 - 07:05 #12
Ja men så er det den ikke gidr starte op efter den har læst rammende ind så står den bare stille...! Jeg kan kun have min 10GB til så snart min 80 kommer som slave så gider den ikke starte op.!
Avatar billede tubber Juniormester
16. august 2003 - 11:04 #13
Så prøv at sætte din 80GB på som master på IDE1 ?