Avatar billede mtychsen Praktikant
15. august 2003 - 12:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvilke porte er åben?

Jeg sidder bag en proxy eller gatekeeper eller hvad sådan noget hedder. I hvertfald er masser af porte lukket. Jeg ønsker et program eller lignende der kan fortælle mig, hvilke porte der er åbne, således jeg kan benytte disse.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
15. august 2003 - 12:16 #1
Avatar billede mjohansen Nybegynder
15. august 2003 - 12:47 #2
Eller http://msv.dk (Portscan)
Avatar billede perhaps Nybegynder
15. august 2003 - 12:55 #3
Jeg foretrækker denne
http://www.pcflank.com/scanner1s.htm
Avatar billede betina3000 Nybegynder
19. august 2003 - 22:36 #4
Jeg bruger altid denne :

http://scan.sygatetech.com/
Avatar billede langbein Nybegynder
23. august 2003 - 11:27 #5
Etter å ha sett på dette spøramålet et par ganger så slår den tanke meg at den som spør kanskje egentlig mener noe annet enn det som svarene over inneholder.

De portscannerne som står link til over viser jo ikke hvilke porter som er ledige, men faktisk hvilke som allerede er opptatt mht serverfunksjoner og trafikk fra utsiden.

"Jeg sitter bak en proxy eller gatekeeper" dette betur at du sitter bak en firewall eller en gateway som du ikke har satt opp selv, og som du ikke har mulighet for å konfigurere ??

"hvilke porte der er åbne," Dette kan jo bety to forskjellige ting enten hvilke porter som er åpne for trafikk inn eller hvilke porter som er åpne for trafikk ut.

Er det slik at du sitter bak en firewall/gateway som du ikke har satt opp selv, og som du derfor ikke kan konfigurere, og så ønker du å se på hva slags mulighet det er for å sette opp trafikk fra din PC og ut til Internett ?? (I så fall så gir jo ikke portscannerne over noe svar.)
Avatar billede mtychsen Praktikant
26. august 2003 - 08:35 #6
Til langbein:

Du har ganske ret. Jeg ønsker at vide, hvilke porte der er åbne for ud og indgående traffik, således jeg kan konfigurere filesharing-programmer samt diverse.
Avatar billede cp1 Nybegynder
27. august 2003 - 17:49 #7
dette program ka måske gøre det (freeware) "Winsonar"
http://digilander.libero.it/zancart/winsonar/odyframe.htm