Avatar billede thrill Nybegynder
16. december 2000 - 12:34 Der er 32 kommentarer og
1 løsning

10 x CD-RW skiver

Hvilke CD-RW skiver kan genskrives med 10x hastighed, og hvor køber man dem ?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
16. december 2000 - 12:36 #1
Sola CD-RW skulle gerne kunne klare det. Kan fås hos Elgiganten
Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 12:37 #2
>>thrill...Hvilke Brændere kan skrive CD-RW med 10x Hastighed ???

Avatar billede ctv! Nybegynder
16. december 2000 - 12:37 #3
Avatar billede thrill Nybegynder
16. december 2000 - 12:40 #4
Plextor PX-W1210TA (12/10/32) kan genskrive med 10x hastighed.

Jeg synes ikke jeg kunne finde nogle 10x cd-rw skiver på edbpriser.dk, derfor oprettede jeg et spørgsmål her.

Avatar billede repsac Nybegynder
16. december 2000 - 12:41 #5
Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 12:51 #6
>>thrill..korrekt...højeste RW hastighed på EDB-priser er 4x...
Normalt er det dog ikke noget problem...
Står også ofte kun til 4x i almindelig \"brænding\"...
Så hvis du vælger en god kvali, så fungerer det sikkert upåklageligt...
Mine favorit mærker er \"Verbatim, Sony & Mr. Platinum\"....oftest er \"dyrest=bedst, så du vil sikkert have mest held med de dyrere mærker....
..prisforskellen er omkring en 10\'er, så det er jo ikke så slemt...

mvh :-)
Teknik
Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 12:53 #7
...prisindex og computerpriser,  -også max 4x
Avatar billede repsac Nybegynder
16. december 2000 - 12:58 #8
Pioneer er også gode ...
\"Sony CD-R CDQ-74CN\" - eller hvad de nu hedder kan i hvert fald køre 6X.
Jeg har købt dem i Fleggaard ...
Avatar billede repsac Nybegynder
16. december 2000 - 13:01 #9
UNSKYLD ...
\"Sony CD-R CDQ-74CN\" - er IKKE \"rewriteable\"!
Avatar billede repsac Nybegynder
16. december 2000 - 13:02 #10
\"CD-RW65\" i stedet ...
Avatar billede repsac Nybegynder
16. december 2000 - 13:04 #11
rewriteable = rewritable ;)
Avatar billede thrill Nybegynder
16. december 2000 - 15:26 #12
Er der iøvrigt en som kender til \"Sirius\" cd\'er (CDR) umiddelbart virker de ret okey, især til 3,16.- stk. men hvad med holdbarhenden ?
Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 15:28 #13
ingen anelse..
Avatar billede zycho Nybegynder
16. december 2000 - 19:34 #14
Jeg ved at de følger med en ny brænder, men hvis du skal have flere CD-RW bliver det nok et problem. Jeg har heller ikke set dem.

Min favorit CD-R er helt klart Kodak. Køber ikke andet da det bare HOLDER!!!

Nu vi snakker om brændere og skiver bør i lige tjekke denne fartdjævel af en IDE brænder :-)

http://www.yamaha.com/cgi-win/webcgi.exe/DsplyModel/?gHDR00007CRW2100EZ

16x CD-R | 10x CD-RW | 8MB Cache

Avatar billede thrill Nybegynder
16. december 2000 - 19:50 #15
Lækker brænder, mon hastigheden på brændere bare forsætter opad, på samme måde som med hastigheden på cdrom drev. Eller er der en max. grænse ?
Avatar billede zycho Nybegynder
18. december 2000 - 16:15 #16
hvis harddiskene bliver ved med at udvikle sig (hurtigere) vil brænderne også gøre det.
Avatar billede teknik Juniormester
18. december 2000 - 17:02 #17
Også et problem med at lave Laserne præcise nok...
Jo mere præcise, jo mindre spildvarme i den CD, som brændes...
Og jeg tror de hurtigste brændere p.t. opbygger en temperatur så høj, at det plast, som CD\'en er lavet af ikke kan li\' ret meget mere varme før det bliver \"blødt\"...
Avatar billede thrill Nybegynder
18. december 2000 - 22:03 #18
teknik,

Det lyder ret vildt, men så finder de vel bare på at køle den ned på en-eller-anden måde.

Avatar billede zycho Nybegynder
19. december 2000 - 08:31 #19
udviklingen stopper aldrig.......
Avatar billede paul.z Nybegynder
19. december 2000 - 15:48 #20
Jeg har en 2 siders teknisk \"historie\" om CD-brænding af - især musik.  Den fortæller interessante ting. f.x. at aller langsomst ikke bliver allerbedst og jeg mener osse at den taler om at brænde i en spiral i stedet for koncentriske \"spor\" Der tales osse om at 2 \"sammensatte\" dele af eet helt musikstykke, kan være \"ude af sync\" med nogle hundreddele sek.
Men har altså også hørt noget om at alm. \"write\" skulle op på mindst 10x for at undgå nog \"sammensætnings-problemer\" ???
Hvis nogen vil læse artiklen kan I e-maile mig på zachariasenpaul@hotmail.com
Avatar billede paul.z Nybegynder
19. december 2000 - 15:51 #21
Undskyld rettelse: op på mindst 12x write-tempo.
Avatar billede thrill Nybegynder
19. december 2000 - 20:13 #22
Jeg læste om de nye gemmensigtige DVD skiver som (snart ?) kommer, de kan rumme 140 giga, men hvis man skal brænde 140Gb, må den da brænde noget hurtigere end hvad der muligt med en cdrom brænder idag, ellers bliver man da aldrig færdig hvis man vil fylde en hel 140Gb DVD cd ?
Avatar billede zycho Nybegynder
20. december 2000 - 13:00 #23
thrill >> jeg mener ikke at det er dvd mere når der er tale om 140 GB. Det heder vist noget i retning af AC3 (ved godt at der er et lydformat som heder det), og der er planer om at der skal kunne være en terrabyte på en skive!!(1024 GB)
Avatar billede paul.z Nybegynder
20. december 2000 - 17:25 #24
I Bilka fortalte en exped. mig for nogle uger siden - at man p.t. ikke selv kunne brænde DVD´er.  Sjovt nok vil de nu i DanmarkksRadio P3 kl. 17.16 om lidt fortælle om ulovlig CD-brænding.
Det jeg lige vil minde om, er at bladet Komputer (ind ad døren i morges) nr.1 -2001 - 28/12
Har en test og en del betragtninger i forb med CREATIVE 8432 -HP 9150i -YAMAHA CRW8824E - IOMEGA
ZIP  CD 650.  (delklusion; Brænd ikke for hurtigt)
Måske den kan læses på den fælles - arkiv-side som 6 EDB-blade har oprettet - har ikke adr. her & nu  - Paul.Z
Avatar billede thrill Nybegynder
16. januar 2001 - 17:06 #25
For lige at vende tilbage til spørgsmålet, så har jeg nu forsøgt at genskrive med 10x på Verbatim cd-rw med en Plextor 12/10/32a, men det var ikke muligt, over 4x lader sig ikke gøre. Har nu købt nogle Richo 12x cd-rw skiver (~30 kr. stk.) og de virker med 10x genskrivning.

Avatar billede apollo69 Nybegynder
03. september 2001 - 23:48 #26
En lille opsumering.
Nu nåede vi 24x
http://www.asus.com.tw/products/cdrw/crw-2410s/index.html
Avatar billede thrill Nybegynder
04. september 2001 - 01:25 #27
Utroligt men sandt ! Alt for vildt synes jeg :-))
Avatar billede teknik Juniormester
04. september 2001 - 19:45 #28
Ja CD-RW skiverne indeholder åbenbart en form for info på CD\'en om maximal brændings hastighed
Avatar billede apollo69 Nybegynder
04. september 2001 - 20:15 #29
Avatar billede teknik Juniormester
04. september 2001 - 20:34 #30
>>apollo69
...hvaa tror du egentlig ikke den side er lidt forældet ?
-Højeste CD RW speed er 4x...og omkring 95% er kun 2x
Avatar billede apollo69 Nybegynder
04. september 2001 - 20:50 #31
Bruger den ikke mere, troede faktisk at den blev opdateret en gang imellem.

OUT OF DATE kan man vel så sige.
Avatar billede apollo69 Nybegynder
04. september 2001 - 22:51 #32
http://www.cdmediaworld.com/hardware/cdrom/cd_cd-r99.shtml
Noget af det er ikke for gammelt.
99 min på en cd, alligevel en del.
Avatar billede teknik Juniormester
06. september 2001 - 00:14 #33
>>apollo69
tror du ikke artikelen er lidt over et år gammel når der står \"now since june 2000\" ?
Passer også ok med, at der længere nede på siden er nævnt 12/10/32 drev som de hurtigste.
men OK! det er da en hel del nyere end \"info\" siden.

mvh :-)
Teknik