Avatar billede tofferman Nybegynder
14. august 2003 - 21:49 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Klientprogram til MySQL

Hej.

Jeg leder efter en god brugerflade til MySQL.
.
Det skal helst være sådan, at jeg kan taste data direkte i tabellerne (lidt ligesom i Access). Jeg er dermed ikke ude efter phpMyAdmin, hvor man bliver nødt til at klikke sig ind i et specielt skærmbillede for at opdatere en enkelt record.

Hvis der hører en god sql-editor med, vil det også være fint.

Jeg kører Linux Mandrake 9.1
Avatar billede abpdk Nybegynder
14. august 2003 - 21:52 #1
Denne virker meget godt i Windows, så mon ikke den også gør i Linux: http://www.mysql.com/downloads/mysqlcc.html
Avatar billede abpdk Nybegynder
14. august 2003 - 21:55 #2
Avatar billede mccrack.dk Nybegynder
14. august 2003 - 22:05 #3
Det bedste frontend adminstrationsprogram til MySQL jeg endnu har prøvet:
http://www.sstienemann.de/mysqlfront/

BTW: Det er udviklet til Win, men der må da findes en emulator?
Avatar billede tofferman Nybegynder
14. august 2003 - 22:19 #4
abpdk > Det ser ok ud.

Øhmm. Jeg er lidt ny i Linux, og jeg har kun prøvet at installere rpm-filer. Hvordan håndterer jeg en tar.gz-fil?
Avatar billede abpdk Nybegynder
14. august 2003 - 22:21 #5
De skal normalt bare pakkes ud med "tar -zxvf" og installeret med make. Hvis du pakker den ud som nænvt, findes der garanteret en readme-fil der beskriver processen.
Avatar billede tofferman Nybegynder
15. august 2003 - 08:14 #6
Ok det virker :-)
Mange tak.