Avatar billede thefreak Nybegynder
01. september 1999 - 23:43 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

WinRPM i stil med WinZip???

Hejsa.
Kan man ikke få et win32 program i stil med winzip, der bare kan læse rpm pakker?
/Martin
Avatar billede gozar Nybegynder
02. september 1999 - 08:59 #1
Hvad skal du bruge det til???

Du skal bare skrive rpm -i filnavn-dato-rpm i linux..

Du får 1 problem hvis du pakker dem ud i windows.. Linux kan nemli ikke rigtig finde ud af windows lange filnavne. Desuden er rpm pakker selvinstallerne når de bliver pakket ud.
Avatar billede beaviz Nybegynder
02. september 1999 - 12:07 #2
RPM pakker er pakket med tar + gzip - dvs , hvis du kalder dem <blah>.tar.gz (istedet for <blah>.rpm) kan winzip pakke dem ud.
Avatar billede gozar Nybegynder
03. september 1999 - 00:21 #3
beaviz>> Det kræver nogne udpaknings filer
Avatar billede thefreak Nybegynder
03. september 1999 - 00:30 #4
Det er ikke nok bare at rename den!
Jeg ved godt hvordan de virker i linux.
Men jeg har brug for at kunne pakke dem ud i windoze 98!
/Martin
Avatar billede gozar Nybegynder
03. september 1999 - 01:03 #5
Ved ikke rogtig om det kan lade sig gøre!!

Hvis du nu hentede tar filen ved jeg det kan lade sig gøre
Avatar billede gozar Nybegynder
03. september 1999 - 01:07 #6
Du kan evt prøve at hente winzip på http://www.mijenix.com/ Ved ikke om de kan hontere rpm filer men kan helt sikkert klare tar og gz.tar
Avatar billede thefreak Nybegynder
05. september 1999 - 00:27 #7
gozar: Winzip kan ikke klare rpm filer! :(
og ja, jeg KAN jo bare downloade .tar.gz filen istedet for .rpm filen!
MEN! nu har jeg en halv million rpm filer jeg skal lave en liste over, og have brændt på cd!
og fidusen ville jo så være hvis jeg kunne finde en nem måde at lave en liste over hvad jeg brænder!
min brænder virker ikke i linux! :((
og derfor ville det være rarest hvis nogen havde lavet en "win rpm"

/Martin
Avatar billede beaviz Nybegynder
06. september 1999 - 02:19 #8
RPM filer er pakket med gzip + tar.
Med andre ord, en rpm fil kan pakkes ud på en windows maskine ved at rename den til tar.gz
Men, hvorfor pakke rpm filer ud på en windows box? Giver det mening?
Avatar billede gozar Nybegynder
06. september 1999 - 08:34 #9
Nej jeg skrev forkert.. Der skulde have stået zipmagic. Den kan hontere tar filer, men har aldrig prøvet det med rpm filer
Avatar billede gozar Nybegynder
06. september 1999 - 08:35 #10
Nææ jeg kan heller ikke rigtig se ideen med at pakke dem ud i windows!!!
Avatar billede gozar Nybegynder
06. september 1999 - 08:39 #11
thefreak>>Du kan finde Brænder programmer her: http://sunsite.auc.dk/linuxberg/software.html

Hvoffor vil du pakke dem ud for at brænde dem på cd???????
Avatar billede beaviz Nybegynder
06. september 1999 - 12:25 #12
RPM filer er ret ubrugelige på en RedHat (så vidt jeg ved) - hvis de ikke er intakte.
Avatar billede gozar Nybegynder
06. september 1999 - 12:28 #13
beaviz>> Hvad mener du med intakte??

Har aldrig oplevet der manglede 1 fil i 1 rpm fil
Avatar billede thefreak Nybegynder
06. september 1999 - 19:56 #14
Ahh, zipmagic! :)
jeg vil faktisk heller ikke pakke dem ud!
bare finde en let måde at læse beskrivelsen i rpm filerne, og så bruge den til min liste.
/Martin
Avatar billede gozar Nybegynder
06. september 1999 - 23:06 #15
Gør det inde fra linux

rpm (info komandoen) >Info.txt

Så bliver veskrivelsen skrevet til en tekst fil istædet for at blive vist på skærmen..
Avatar billede thefreak Nybegynder
07. september 1999 - 19:30 #16
gozar: Jeg ville jo netop ik bruge linux!
(Den maskine jeg downloader og brænder på er windoze only!)

Anyway, beaviz har ret angående zipmagic! så pointene må gå til ham!

Men jeg har nu selv løst mit problem!
En venlig sjæl sendte mig et win32 prog der hedder RPM Browser.
Det kan læse diverse info fra en RPT fil, men ikke udpakke den!
Men jeg var jo egentlig heller ikke ude på at pakke dem ud! :)

Sig til hvis nogen vil have RPM Browser til win!
Avatar billede gozar Nybegynder
07. september 1999 - 21:33 #17
Du kunde da bare flytte txt filen over på c:\ i win eller printet dem ud fra linux.. Men okay.. den anden metoede er måske lidt nemmere....