Avatar billede gamer61 Nybegynder
14. august 2003 - 17:42 Der er 30 kommentarer

Oplysning til delphi-fans

Jeg ville bare lige gøre folk der ikke ved det opmærksom på, at Delphi 7 personal edition er med på denne måneds PrivatComputer. Det kræver bare at man rigistrere sig og får en kode på borlands hjemmeside.

[Spørgsmål]
Hvorfor skal borland egentlig vide SÅ meget om folk der registrere sig på deres hjemmeside? Jeg har det ikke vildt godt med at give alle disse oplysninger til folk jeg ikke kender.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2003 - 18:13 #1
Noget for noget. Du får gratis software - de får oplysninger til statistik og markedsføring.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
14. august 2003 - 20:19 #2
Fedt, jeg håber ikke det er udsolgt :-)
Det er måske ved at være på tide at droppe Delphi 4 Standard, som jeg fik dengang Alt om DATA havde det på deres cd-rom...
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
14. august 2003 - 20:20 #3
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
14. august 2003 - 20:32 #4
Sammenligning af de forskellige Delphi-7-versioner: http://www.borland.com/delphi/pdf/del7_techview.pdf
Avatar billede gamer61 Nybegynder
14. august 2003 - 22:00 #5
erikjacobsen>> Ja. Jeg siger heller ikke jeg ikke vil give nogle oplysninger overhoved, men ligefrem at gøre adresse og i serdeleshed telefonnummer obligatorisk?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2003 - 22:03 #6
Man kan da bare lade være med at svare - og så undvære Delphi. Noget for noget ;)
Avatar billede gamer61 Nybegynder
14. august 2003 - 22:04 #7
Ja, ok. Men alligevel. Man har ingen garanti for hvad de gør med dem.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
14. august 2003 - 22:08 #8
For min skyld må Borland gerne sende reklamer og andet til mig, bare de betaler portoen over Atlanten ;-)
Avatar billede gamer61 Nybegynder
14. august 2003 - 22:11 #9
Ja... Der skal også meget til for at skræmme mig væk fra delphi. Jeg synes det er fin stil at de laver personal edition gratis for almindelige wannabe-programmøre som mig, der ikke har vildt mange penge.
Avatar billede janbb Juniormester
14. august 2003 - 22:36 #10
Jamen var det ikke det samme med Delphi 6 Personal ?(der ellers var en udemærket ting jo, men men men det der gør at man æælsker sin delphi 4
højere er jo at databasedelen hørte med).Tak for tippet.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
14. august 2003 - 22:39 #11
janbb -> Jeg har aldrig brudt mig specielt om hverken Delphi 6 Personal eller Delphi 4's database-komponenter, så jeg håber at Deplphi 7 Personal er bedre end Delphi 6 Personal, og det med DB kan jeg nemt leve uden :-)
Avatar billede janbb Juniormester
14. august 2003 - 22:42 #12
Er der nogen der ved om man kan opnå bedre priser ved at købe programmer af engelske, tyske eller svenske f.x. importører - som det jo er tilfældet med bøger ?.
Avatar billede janbb Juniormester
14. august 2003 - 22:45 #13
athlon-pascal: Jeg må osse inrømme at jeg foretrækker inprise-versionen, men jeg har set den er oppe i 36000 kr hos en dans importør.
Avatar billede janbb Juniormester
14. august 2003 - 23:00 #14
Jeg synes egtl. ikke det gør så meget at Borland forlanger at man skal registrere programmet.Det der er lidt synd er at registreringsproceduren er lang indviklet og lidt trættende.Det var i hvert fald min oplevelse omkring delphi 6 personal ed.Men det kan jo være det er blevet bedre må vi håbe :)
Avatar billede speedy Nybegynder
15. august 2003 - 08:44 #15
Hej, er der nogen der ved om hvordan man skal forholde sig hvis man som ungdomsskole vil bruge Delphi 7 Personal i undervisningen. Er det lovligt? Skal alle eleverne registrere sig, eller er det nok at skolen gør det?

/SpEeDy
Avatar billede tolderlund Nybegynder
15. august 2003 - 09:33 #16
En skole skal bruge en educational pro license, ifølge dette som jeg fandt via google:

Fra:Anders Ohlsson (Borland) (aohlsson@borland.com)
Emne:Re: Delphi 6 Personal in a School!
Nyhedsgruppe:borland.public.delphi.non-technical
Dato:2002-01-17 16:20:33 PST
> Hmmm, but it's a school... Shouldn't they get an educational version?
Actually, allow me to correct myself. Yes, an IS developer at a school needs a Pro
license or higher. If he's a teacher or a student enrolled in classes, then an Educational
Pro license is perfectly fine. Like Dave Nottage pointed out, any other institutional
use is not OK with the Educational or Personal SKUs.
However, we have made site deals in the past, or should I call them campus deals, that
included all staff.
--
Anders Ohlsson - Borland Developer Relations - http://community.borland.com/
Avatar billede speedy Nybegynder
15. august 2003 - 09:49 #17
okay, tak!
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
15. august 2003 - 20:42 #18
Nu har jeg købt bladet.
Men inden jeg installerer (og registrerer) vil jeg gerne vide, om jeg kan have 2 versioner af Delphi (Delphi 4 Standard og Delphi 7 Personal) installeret (og i brug) på samme tid, uden konflikter?
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
15. august 2003 - 21:39 #19
"D:\Software\Programmer\Borland Delphi 7 Personal Edition\setup.exe

Kun en del af ReadProcessMemory- eller WriteProcessMemory- anmodningen blev gennemført."
Hold da kæft! Jeg købte bladet kun pga. det!!!
Nu skal jeg til at sende dem DVD-en og vente på en ny og alt muligt!
:-( * 1000000
Avatar billede janbb Juniormester
16. august 2003 - 16:23 #20
Athlon-pascal: det lyder surt.Ved du om det kun er nogen enkelte svipsere ?.
Jeg har osse købt bladet (74 kr).M.h.t. spm. om versionskonflikter:Hvis du svarer NEJ når inst. prg.et spørger om du vil tildele Delphi-7 fil-associationerne går det lidt lettere, og problemerneer til at overse - ellers har jeg oplevet at den 'gamle' version bliver 'forvirret' omkring noget med bl.a. vcl.Det er ikke noget jeg kan uddybe eller forklare mere teknisk - blot en personlig oplevelse.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. august 2003 - 16:30 #21
"Ved du om det kun er nogen enkelte svipsere ?."
Nej, det ved jeg ikke, da jeg indtil videre kun har købt et eksemplar af bladet. Men hvis du kigger i bladet (og det kan man faktisk), så vil du på side 6, midterste spalte, helt nede i bunden, kunne læse følgende: "Vi har haft nogle problemer med, hvad der nærmest lignede plamager på skiverne,"...
Avatar billede janbb Juniormester
17. august 2003 - 22:16 #22
månen kalder jorden: For ca rundt regnet 1 år siden holdt jeg op med at købe computerblade (det var sikkert dumt).De hobede sig op i skuffer og skabe og jeg brugte sjældent ret lang tid på at blade dem igennem.Jeg har dog et par gange købt PC Planet, som jeg synes var lidt bedre end gennemsnittet, MEN hvad er det der er sket mens jeg har dovnet den: DVD vil det sige at jeg ikke kan afprøve min nyindkøbte Delphi 7 Personal edition før jeg anskaffer mig endnu et elektronisk monstrum ?.Er det de samme som man bruger til musik ?, der er udbudt i denne uge til 495 kr i Føtex eller er det noget af mere avanceret kaliber, der kræves ?.Er der ikke en af jer sikkert raske unge mænd og damer, der lige vil give en kort orientering ?. 'Die Alte'
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
17. august 2003 - 22:22 #23
Netop det blad har kørt med DVD længe, de andre blade kører stadigvæk med cd-rom(mer).
Jeg køber normalt ikke det blad, da jeg finder de andre bedre (jeg er heller ikke så spil-interesseret)...
Avatar billede janbb Juniormester
17. august 2003 - 22:32 #24
Athlon-pascal: Ved du så om jeg kan spare mine penge ved f.x. at jeg kender een der har en computer med en DVD og så kan jeg måske få filerne kopieret over på en CD ?.
Avatar billede gamer61 Nybegynder
17. august 2003 - 23:46 #25
Ja, Du kan godt få en ven med dvd-drev til at kopiere delphi-ínstallationsfilen over på en cd. Hvis du skal have hele indholdet af dvd'en over på cd, kræver det 3-4 cd'er da der på en almindelig cd kun kan være ca. 700mb, hvorimod der (vist) er plads til hele 4,2gb på en dvd.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
23. august 2003 - 15:19 #26
Har lige købt bladet igen, denne gang var jeg mere heldig.
Kører Delphi 7 nu :-D
Avatar billede janbb Juniormester
23. august 2003 - 20:30 #27
Fortæl os nu hvad vi bør sukke efter af nyt og smart - når du har kigget på det.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
24. august 2003 - 00:27 #28
Mulighed for fuld Windows XP theme-support.
TPageSetupDialog - den kunne man dog også få som 3.parts-komponent i tidligere funktioner.
Mulighed for problemer med at installere RX-lib., kan løses ved at hente en Delphi 6-version og tilføje lidt til RX.inc :-)
Det er det mest synlige for mig, der er sikkert meget andet :-)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
24. august 2003 - 00:27 #29
Og jo, nye ikoner i toolbarer og menuer :-)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
16. september 2003 - 14:25 #30
I dag er Alt om DATA oktober 2003 (jubilæumsnummer) kommet ind ad brevsprækken.
Der er en fuld Delphi 7 Personal på cd'en, så jer der ikke nåede det med PrivatComputer, for snart en ny chance :-)