Avatar billede wittenkamp Nybegynder
16. december 2000 - 10:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Manglende kontakt med Cd-rom + brænder

Efter et større sammenbrud i Windows 95, p.g.a. inst. af andet bundkort. ( Dette problem er debateret tidligere på ugen, under -manglende forbindelse til a-b-) det var på to maskiner, jeg havde så hjælp til at sætte den ene maskine op på ny, så ville jeg gerne selv klare den anden maskine. Jeg har adgang til a: drev - c:-d: som er en opdelt HD, men ikke til e: som er en CD  Pioneer DR-A14s og f: som er en brænder.
Der er stadig  konfligter i min inst. af Win 95,så derfor vil jeg formaterer c:, og geninstalerer. Jeg har været i besiddelse af en startdisk, som kunne starte alle modeller cd-romdrev, den er desværre også ubrugelig. ( scandisk kan ej heller reparerer den)
Hvordan får jeg maskiner til at forstå, at den skal læse fra e: Win95 Inst.cd. efter opstart fra a:
Wittenkamp
Avatar billede krellers Nybegynder
16. december 2000 - 10:54 #1
Den kan godt være at du kører med win95 men hvis ik jeg har også årøvet det og det var på grund at fat tabellen var skadet ellers skal du prøve at samle hele pc\'en ad altså tage cd-rom brænder ud og rense det gøre det rent og sætte det i igen og prøve igen ellers skal du jo prøve at låne en anden cd-rom drev af en du kender som ved at den virker og så prøve
Avatar billede mjl Nybegynder
16. december 2000 - 11:15 #2
Prøv, om ikke dit ROM-drev nu hedder noget andet(drev-bokstav) når du bruger startdisk, rykker den drevbokstaverne, for at lave et virtuelt drev...normalt hedder det virtuelle drev D:
Avatar billede mjl Nybegynder
16. december 2000 - 11:16 #3
Så prøv F: eller G:
Avatar billede mjl Nybegynder
16. december 2000 - 11:19 #4
Hvis jeg for din mail, kan jeg evt. sende dig en startdisk...
Avatar billede krellers Nybegynder
16. december 2000 - 11:23 #5
Prøv at bytte cd-rom drev & brænder ud hardisk drevene
Avatar billede handmade Nybegynder
16. december 2000 - 11:34 #6
Find din startdisk her:
www.bootdisk.com
Avatar billede wittenkamp Nybegynder
16. december 2000 - 14:23 #7
Til mjl.
Det lyder rigtig det der med en startdisk. Husk den skal henvise til E: .Jeg har ikke muglighed for at ændre mit cdrom drev til d: da HD bruger C: - D:
Wittenkamp
e-mail fwhansen@post.tele.dk
Avatar billede mjl Nybegynder
16. december 2000 - 14:38 #8
Hvis du starter PC\'en med en startdiskette ændrer den midlertidigt drev-bokstaver....derfor skal du måske finde dit drev, under et andet bokstav.
Avatar billede mjl Nybegynder
16. december 2000 - 14:38 #9
Det hedder måske F:
Avatar billede zitra Nybegynder
16. december 2000 - 17:30 #10
Hvis dine cdrom drev køre på det samme ide kabel
F.eks secondery ide skal den ene være sat til slave og anden til master det gør du ved at flytte en jumper bag på drevet
Avatar billede zitra Nybegynder
16. december 2000 - 17:32 #11
problemet kan også skyldes at driveren til din harddisk controller ikke er installeret korrekt
Avatar billede wittenkamp Nybegynder
16. december 2000 - 18:10 #12
Hej zitra !
Du har fat i det rigtige, det er netop driveren som er forkert, både der og andre steder, derfor vil jeg også starte op på en frisk. Der er ind til flere konfligter på min maskine. Og jeg er ikke klog nok til at rette sådanne fejl, så derfor en (hjernevask). Men uden CDrom Ingen install.
Wittenkamp
Avatar billede wittenkamp Nybegynder
16. december 2000 - 20:59 #13
Også tak til handmade, det var faktisk din ide som gav mig opstartdisk. fra - bootdisk - Så kom der gang i mekanikken igen. Dit navn var ikke i acceptboksen da mit problem var løst, så jeg kunne ikke give dig nogle point.
Wittenkamp.