Avatar billede bigbucks Nybegynder
14. august 2003 - 15:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Bedste grafikkort til DTP/billedbehandling

I min afdeling hvor jeg arbejder har vi pt. to MAC's der bruges til DTP (Quark, Photoshop, etc).
Vi regner nu med at skrotte dem og bruge PC i stedet. Der skal køre InDesign, Photoshop, etc.

Vi håber at kunne bruge vores almindelige IBM workstation, opgraderet med ekstra RAM (min 512 MB) og et godt grafikkort.

Hvad kan anbefales af grafikkort til den slags arbejde (det er altså kun 2D - men store billeder)?
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 16:12 #1
jeg bruger Indesign, Photoshop og Illustrator på min PC og jeg har såmænd bare et Geforce 2MX med 64Mb ram. Jeg har hørt fra andre at man ikke behøver andet medmindre man arbejder med 3D.
Jeg lægger mere vægt på at cpu'en er en P4 3Ghz, hurtige harddiske og WinXP som OS.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 16:13 #2
jeg glemte at skrive at jeg har 1Ghz ram, men mere skader absolut ikke.
Avatar billede bigbucks Nybegynder
14. august 2003 - 18:06 #3
OK - det accepteres som et svar.
Måske vi skal gå efter 1 Gb RAM - og et relativt alm grafikkort. CPU'en er kun en 1,4 GHz tror jeg. Men det går vist.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 20:06 #4
jeg har kørt Indesign m.m. på CPU på 600Mhz, så blev det til 1,5Ghz og sidst blev det så til 3Ghz, men kun fordi jeg fik den og mobo i fødselsdagsgave.
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. august 2003 - 20:06 #5
takker for pointene..