Avatar billede pouljan Praktikant
14. august 2003 - 11:33 Der er 4 kommentarer

Kan ikke gå ind i Boot Setup

Når jeg tænder for min Medion MD 5400 labtop med XP Home styresystem, kan jeg åbne Bios-setup med "F2" - som ellers foreskrevet i manualen.
Derfor kan jeg ikke vælge at boote på CD-drevet.
Når jeg holder F2 nede under opstarten forbliver skærmen sort, og jeg hører en bip-bip adverselslyd indtil jeg slipper F2 tasten, men skærmen forbliver sort, og Windows starter ikke.
Det samme sker når jeg holder F8 nede for at starte Windows i fx fejlsikret tilstand.
Jeg tror, at jeg faktisk kommer ind i henholdsvis Bios-setup og Windows start/valg meny, men at skærmen ikke viser "noget".
HVORDAN KAN JEG NULSTILLE/OPDATERE BIOS NÅR JEG INTET KAN SE PÅ SKÆRMEN ???
Avatar billede jara06 Nybegynder
14. august 2003 - 11:39 #1
har du prøvet at trykke meget hurtigt på F2 lige fra du har tændt den til windows begynder at loade ?  Tit har jeg ikke kunnet komme i min bios på laptoppen ved at holde den nede, kun ved at trykke som en sindsyg ...
Avatar billede pouljan Praktikant
14. august 2003 - 11:59 #2
Ja, jeg HAR prøvet at trykke som en "sindsyg", det hjalp ikke !
Avatar billede jara06 Nybegynder
14. august 2003 - 12:05 #3
har du prøvet delete ?
Avatar billede pouljan Praktikant
14. august 2003 - 12:11 #4
Ja, jeg har prøvet delete - og alle andre taster.
Uanste hvad jeg gør, "låser" maskinen,skærmen forbliver sort og køreren kører på fulde omdrejninger.