Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. september 1999 - 21:24 Der er 26 kommentarer og
4 løsninger

Fax program

Jeg skal bruge et faxprogram så man kan sende og modtage fax via computeren. Sådan at hvis der kommer en fax skal den komme ind på skærmen i stedet for en fax maskine hvor den bliver printet ud med det samme. Det haster derfor de 200 Point!!

Det SKAL virke! og det skal være til Win95!!!
Winfax PRO har jeg hørt om men hvordan virker det? Det skal ikke være noget med at der skal et netværk til. Jeg har en ISDN opkobling og som tidligere sagt den skal bare hente FAX ind på skærmen!

Avatar billede cyberesben Nybegynder
01. september 1999 - 21:33 #1
forresten kan du på http://www.efax.com få et gratis faxnummer der sender faxene videre til din email... hvis det altså er nok
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. september 1999 - 21:37 #2
Nej det er ikke nok!!!! Jeg skal kunne se mine FAX på selve skærmen via email kan jeg ikke bruge tilæ noget skal have et fax prg som virker!
Avatar billede bubby Nybegynder
01. september 1999 - 21:37 #3
Winfax pro... det virker skide fint... det kører både på modem og på isdn og så får du også telefonsvarer på computeren hvis du vil. Jeg vil råde dig til at gå ud og investere i det. Du sætter det op, så skal din computer bare være tændt hele tiden og så modtager den automatisk dine fax. Du kan også redigere efter hvor mange gange den skal tage telefonen og sådan lidt...
Avatar billede bubby Nybegynder
01. september 1999 - 21:38 #4
ellers så prøv at kigge på
http://tucows.cybercity.dk/fax95.html
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. september 1999 - 21:42 #5
ja ok bubby men kan du hjælpe mig med at stilel det op????? det er det jeg sal bruge en IDIOT vejledning så det bare virker!!!???
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. september 1999 - 21:43 #6
er der ioverhovedet fax understøttelse i ISDN modemer?
Avatar billede bubby Nybegynder
01. september 1999 - 21:46 #7
tja... jeg har ikke lige programmet selv, det er lang tid siden jeg prøvede... men det er ret let... start med at prøve selv, hvis det ikke virker så skriver du dit problem herinde så skal jeg prøve på at løse det... den finder ud af det meste selv, du skal f.eks. bare angive com port og hvad dit tlf nr er til at starte med...
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. september 1999 - 21:47 #8
ok mener der FAX mulighed i ISDN det vil jeg gerne vide inden jeg går igang!

Jeg har et DIVA TA ISDN modem (det der hører med til den total løsning TDM har)

Avatar billede bubby Nybegynder
01. september 1999 - 22:03 #9
Bare du har en telefonlinie og en form for et modem så brude det sørme du....
Avatar billede eigil Nybegynder
01. september 1999 - 22:25 #10

Winfax pro 9.0 er et godt faxprogram, nemt at opsætte, men det virker ikke under isdn-1. Se nedenstående citater.

Citat fra symantec hjemmeside: Purchase
You can purchase WinFax PRO 9.0 (downloadable and packaged) online from the ShopSymantec. List Price: $119.95* US.
Purchase from ShopSymantec

citat 2. Fax Modem required: Class 1, Class 2, Class 2.0, CAS compatible or fax capable CAPI 2.0 ISDN board
Avatar billede bubby Nybegynder
01. september 1999 - 22:33 #11
så kig på det andet link som jeg har skrevet
Avatar billede snowball Novice
01. september 1999 - 22:41 #12
Der fulgte en cd med til mit ISDN modem (Lasat Unique 1280i a/b (DK's flotteste modem *S*)) hvor der bl.a. ligger noget til fax på, så det må jo understøtte ISDN.

Snowball
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
01. september 1999 - 23:17 #13
Ja men jeg har ISDN 2 ændrer det på noget?
Avatar billede snowball Novice
01. september 1999 - 23:19 #14
Whoops...Jeg glemte 2 tallet....Jeg har også ISDN2....

Snowball
Avatar billede goulduck Nybegynder
02. september 1999 - 00:00 #15
I alle mulige reklamer reklamere de med at man kan sede fax'er hurtigere med ISDN, så jeg tror godt at man kan. Det er bare op til programmet om det understøtter det, på en eller anden måde. (Jeg tror næsten at Diva modem'et går ind under "CAPI 2.0", men jeg ved det ikke med sikkerhed)
Avatar billede renny Nybegynder
02. september 1999 - 08:13 #16
Hvis du har et Diva T/A ISDN modem skal du have et alm. faxmodem i computeren og tilslutte det til linie 2 på Diva isdn modemet for at modtage fax, der er ikke faxunderstøttelse i Diva isdn modemet.
Avatar billede snowball Novice
02. september 1999 - 08:29 #17
Bummer. Køb et Lasat modem ;-))

"Med Lasat Unique 1280i a/b følger desuden RVS-COM software, der gør det muligt at sende og modtage fax vi computeren samt benytte Euro File Transfer for hurtig og pålidelig overførsel af filer til andre computere via ISDN"

Snowball
Avatar billede snowball Novice
02. september 1999 - 08:37 #18
http://home.worldonline.dk/~prk/diva/htm/fax.htm (her henviser til http://www.hamatec.dk/products/software/rvs/dkpris.htm)

"Diva'en kan ikke umidelbart bruges til Fax, der findes dog et program til det
RVS-COM se priser her, det er ret dyrt, så jeg vil foreslå at du bruger dit
gamle modem til det. Et 33.6 er fint "

RVS-COM er også det software der følger med til Lasat's modemer.

Snowball
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
02. september 1999 - 10:19 #19
Hmmmmm, det er skidt jeg fik elles af vide i Telebutikken hvorjeg købte modemet at det kunne bruges til FAX men eftersom snowball gav mig linkethvorder står at det ikkekan ladesiggøre er jeg ikke så sikker mere men må hjem og prøve mig frem...

Men ellers siger du af LASAT's ISDN modem kan snowball?
Avatar billede renny Nybegynder
02. september 1999 - 10:27 #20
Jeg fik også at vide i telebutikken at det kunne lade sig gøre, men ved support siger de at det ikke kan lade sig gøre.
De sagde også i telebutikken at det ikke gav nogle problemer med duet, også noget vrøvl da man ikke får at vide når der er beskeder.
Det er virkelig manglende viden/uddannelse af personale.

Renny
Avatar billede snowball Novice
02. september 1999 - 10:27 #21
Det er i hvert fald hvad dokumentationen si'r, men jeg kan da godt afprøve det når jeg kommer hjem fra arbejde hvis det skulle være ???

Snowball
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
02. september 1999 - 10:31 #22
Det må du meget gerne Snowball

renny>>> Jeg er helt enig!!! Det er virkelig dårligt personale, og når de giver direkte forkerte oplysninger er det fandme for galt!!!!
Avatar billede snowball Novice
02. september 1999 - 10:38 #23
OK. Det gør jeg så.

Det med ringe viden og dårlig service er desværre noget som er ret generelt for de fleste Telebutikker.

Snowball
Avatar billede jørn Nybegynder
02. september 1999 - 15:22 #24
Hej Ntmaniac.

Hvis du bare skal have den til at modtage fax'er og ikke andet smart, hvorfor bruger du så ikke barer MSExchange, dvs dens fax del.

1. Den ligger der nok allerede.
2. Den kender til din modemopsætning.
3. Den kan modtage fax og vise dem på skærmen, eller endda også printe dem ud med det samme.

Det er den hurtigste og næmmeste måde..

Hilsen
Jørn
Avatar billede bubby Nybegynder
02. september 1999 - 20:22 #25
jørn>>jamen det er ikke så godt til at modtage faxene af sigselv og har ikke så mange muligheder
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
02. september 1999 - 23:13 #26
ok jørn lad høre mere? Hvordan sætter jeg det op??? Det eneste den skal kunne er at modtage de skide FAX'er og ikke alle mulige andre ting! Så jeg er meget intereseret jørn. Hvis du gider fortælle hvordan man sætter dte op?
Avatar billede cyberesben Nybegynder
02. september 1999 - 23:21 #27
Exchange for Win95 er sgu nemt nok at sætte op, det er bare at følge vejledningen på skærmen og så sætte den til at besvare opkald med det samme
Avatar billede samson Nybegynder
02. september 1999 - 23:27 #28
Jeg er lidt forvirret over al den snak.
Jeg har et Lasat-modem og det medfølgende program Trio Communikation Suite 5.1 klarer den opgave du beskriver udmærket. Det kræver naturligvis at maskinen er tændt, og at Trio-programmet er aktiveret. Der kræves ikke nogen speciel opsætning for at få det til at virke.
Avatar billede renny Nybegynder
03. september 1999 - 08:10 #29
Jeg tror at ligemeget hvilke program man prøver så kan Diva T/A ikke modtage Fax uden at have et ekstra faxmoden.
Dive T/A er et internetmodem og kan ikke bruges til fax.

Renny
Avatar billede ntmaniac Nybegynder
04. september 1999 - 15:54 #30
Ja jeg har ringet til TDM support, og de siger at Diva TA ISDN modem ikke kan hente FAX og at det heller ikke virker hvis man instalere ekstra programmer! Sådan er det bare! Jeg kan jo altid sætte et gammel 33.6 FAX modem til mit ISDN modem men det er ikke det der var meningen ved at invistere penge i ISDN!

Mange tak for alle svarene jeg deler point ud efter som jeg synes jeg har fået noget ud af svarene

//ntmaniac