Avatar billede trvboy Nybegynder
14. august 2003 - 11:00 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Sony DSC V1 - et godt kamera?

Hvem kender dette kamera?
Jeg kender specifikationerne og de ser fine ud. Har desuden læst review på dpreview.com og det ser alt sammen fint ud, men er der nogen der har nogle "hands on" kommentarer?
Avatar billede jensendk Nybegynder
14. august 2003 - 14:01 #1
En kollega af mig har det kamera, og det er godt  til prisen, ingne tvivl om det.
Avatar billede hamfelt Nybegynder
18. august 2003 - 13:54 #2
Jeg har nu haft kameraet i 3 uger og jeg må sige at jeg er meget imponeret. Jeg var gennem mange forskellige reviews, bl.a. dpreview.com som du selv nævner. Derudover havde jeg selv prøvet DSC V1 i forhold til Canon G5 og Nikon Coolpix 5400. DSC V1 har mange fordele, men det primære er at det faktisk ikke fylder særlig meget i forhold til de øvrige, men leverer efter min mening samme ydelse. Måske er det lidt for småt - det kan være svært at holde på når man tager billeder - men det er her man må prioritere om man helst vil have et lille kamera der er nemt at med alle steder, eller om man vil have et større kamera der er lidt mere besværligt at tage med.

Et forhold, der også er kritiseret, er batteriets levetid. Det du'r cirka 90 minutter, hvilket er rigeligt til en dags hård sightseeing. Jeg har dog investeret i et ekstra batteri, så man altid kan have ekstra strøm på sig.

I forbindelse med køb kan jeg klart anbefale www.pixmania.co.uk hvor jeg fik kameraet samt 128 Mb ekstra MemoryStick til 5.400,-.
Bestilte en fredag aften og fik kameraet tirsdag morgen.