Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. december 2000 - 00:13 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

K6-2+

Er der et eller andet klogt hoved som kan oplyse mig om hvor det er muligt at opdrive en K6-2+ CPU?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. december 2000 - 00:26 #1
Den skal bruges i et MSI-5169 Mobo, vistnok en oldgammel 2.0b rev.
...har læst at det skal være rev.4 for at en k6-2+ vil virke? er dette nu også korekt?
tomshardware siger a 2.1v virker fint, men måske bios\'en ikke vil gendkende den...
Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 00:26 #2
...trode lige der var 15 nemme points....har også hørt om \"en ny\" vidunder K6\'er, som skulle være en del bedre end den gamle model, K6-II, den jeg taler om hedder nu godt nok K6-III
..tilsyneladende har den ikke \"ramt Europa\" endnu...fandt også en efterlysning af den i England...ubesvaret.

Eneste sted jeg kunne finde noget der lignede, var hos C-net, hvor lidt søgning afslørede at Dell tilbyder en 380Mhz K6-III
Men heller ingen processorer i \"løssalg\" i USA....

Så det rigtige svar på \"hvor finder jeg den nye K6 model\" spm. må vist være

I år 2001

mvh :-)
Teknik

Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 00:28 #3
...ok det lyder som om jeg ramte langt ved siden af det rigtige emne...kommentaren fra dig var ikke lige kommet inden jeg svarede
Avatar billede apollo69 Nybegynder
16. december 2000 - 00:31 #4
http://www.restlageret.dk/processorer.htm
De har kun 266 og 500, og det må jo max være 400 på det bundkort.
Ellers har shg.dk også k6-2 500.
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. december 2000 - 00:34 #5
Min gamle maskine som jeg har givet min lige så gamle mor :D Den indeholder pt. en k6-2 300@450MHz, men jeg tænkte lige at smide en K6-2+ (IKKE EN k6-3 (med mindre den kan fåes billigt)) og gi\' den et skub til 600MHz...
Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 00:40 #6
..Ok checkede lige op ved \"Tom\'s\"...nu er jeg vist med på den \"rigtige\" linie igen...

Godt nok en ny \"vidunder...\" CPU , beregnet til at pine de sidste rester ud af Socket7 platformen.

Du læste nok ikke denne passage
The powerful AMD K6-III+/500 CPUs with 256KB on-board L2 cache are exclusively sold to computer manufacturers and OEM customers. There\'s a simple reason behind it: this CPU is intended for Notebook use only. Our test CPU is an exception here.

OEMcustomers = Jo du kan godt købe K6-II+ og K6-III+ ....du skal bare lige købe en fabrik som sælger PC\'er først....
Så før der lanceres maskiner på det danske marked med disse CPU\'er i, er der nok ca. 0,0% chance for at erhverve én i DK...
Og som der står, så de egentlig beregnet til \"bærbare\"

..ikke lyse udsigter...og den med 2001 gælder i hvert fald stadig  :-((

Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 00:43 #7
...ja hvis du kan få en 300 K6\'er op på 450, så må du da være født heldig (...eller bo i en iglo)
...så måske falder du også over en K6-II+
Avatar billede apollo69 Nybegynder
16. december 2000 - 00:44 #8
Som jeg skrev før, er det jo max 400 mhz på  MSI-5169.
Er det det du leder efter, til overclocking?
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. december 2000 - 00:45 #9
He he... Jeg ville tro det var en fejlstemplet 450 cpu, den havde absolute intet problem ved den hastighed -det lykkedes at POST ved 500, men gik kold da windows kom frem (man kan ikke bebrejde den)
...men ok, så må min mor nøjed med det indtil jeg smider min gamle Athlon650 ud...
Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 00:48 #10
...Glemte lige at sige, at \"Beregnet til bærbare\"
Det plejer at betyde at prisen ganges med 2 eller for den sags skyld 3...
Altså antagelig et prisniveau omkring de 1000kr. eller højere...
ikke voldsomt attraktivt
Avatar billede apollo69 Nybegynder
16. december 2000 - 00:57 #11
Du ku´ sku da i det mindste svare når stiller et ?
Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 01:17 #12
>>apollo69 ...Goofy75 forstår måske ikke helt hvad du spørger om....men det er gensidigt..

Han be\'r om forhandler af en \"ny\" type CPU...du oplyser hvor han kan købe CPU af den \"gamle\" type.

Han forklarer at han kører \"450mhz\"...du oplyser at bundkortets \"max.\" frekvens er \"400mhz\"
modsat MSI, som siger i deres FAQ:
Can MS-5169 support AMD-K6/2 450 CPU?  Yes, but You have to download the BIOS 2.7 from MSI website

du skriver \"Max 400 som jeg skrev før\", men der er ingen omtale af 400\' i dine tidligere indlæg...

så kommer dit spm.  \"Er det \"det\" du leder efter, til overclocking ?\"

Jeg gætter på at du med \"det\" mener bundkortet....
men det giver jo ingen mening, for han har jo bundkortet...
...altså leder han nok ikke efter bundkortet....jeg misforstår måske, men det er ikke \"med vilje\"

Du må undskylde hvis det lyder som en \"nedsabling\"...det er ikke meningen, men du må nok prøve at være lidt mere omhyggelig med din egne svar og modspørgsmål.
..inden du går i gang med at brokke dig.... ;-)

mvh :-)
Teknik

Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 01:59 #13
..ja nu skal jeg osse være \"ordentlig\"...
der er jo \"omtale af 400\'\" I det her indlæg 16/12 2000 00:31:12  ...beklager... :-/
Avatar billede apollo69 Nybegynder
16. december 2000 - 02:16 #14
Jeg ved bare ikke om der en cpu der hedder K6-2+, eller om det skal være en k6-2 \"et eller andet\".
Avatar billede apollo69 Nybegynder
16. december 2000 - 02:25 #15
Ok, jeg har set mig lidt omkring og fundet noget om k6-2+.
Aldrig hørt om den.
Jeg blander mig ikke mere.
Avatar billede teknik Juniormester
16. december 2000 - 11:18 #16
Nej jeg havde heller ikke hørt om den før...som du kan se i mit første indlæg, så troede jeg han mente k6-III :-)
Avatar billede goofy75 Nybegynder
16. december 2000 - 13:59 #17
Ikke meningen at skabe så meget røre, tror at alle tænkelige misforståelser er bragt frem i lyset  nu :D
-mange tak til jer begge!
Avatar billede brianlund Nybegynder
18. december 2000 - 08:02 #18
Hejsa.
Ikke for at skabe dårlig stemning eller sådan noget, men AMD K6-III er kommet til Danmark for lang tid siden. :-)Kører selv med en..
Avatar billede teknik Juniormester
18. december 2000 - 16:33 #19
>> brianlund
Så kan du måske bidrage med hvor det var  du købte den.....ikke let at finde nogen forhandler...
..ingen på www.edbpriser.dk tilbyder K6-III
Også interessant at vide om det var i løssalg, eller om man lige skulle have en komplet PC med for at få lov at få den...
..Hvilken frekvens arbejder den forresten ved...380Mhz lød lidt mystisk..
Avatar billede brianlund Nybegynder
18. december 2000 - 23:52 #20
Jeg kan ikke huske hvor jeg sidst så prisen på den, men da var den på 1500 kr!!!! Og det var for en 450 MHz, den findes også i en 400 MHz version.

Da jeg købte min, ca. 1½ år siden gav jeg 1350 kr for den. Og det var inde på edbpriser.dk

Jeg mener forresten det var inde på prisindex.dk jeg så det, men er ikke sikker.
Jeg er for doven til at kigge nu :-)
Avatar billede g.o.r.m. Nybegynder
27. december 2000 - 16:43 #21
Jeg har ikke fundet nogen i Danmark der sælger denne CPU. Den kan godt bestilles hjem, men kun som \"reservedel\" og så er prisen helt uforsvarlig.
Tyskland er nærmest (www.zeg-shop.de) ellers er det over there ( www.vegapc.com www.famous.co.th www.byxtreme.com )
Der er mere information at hente på BBS\'en på www.amdzone.com
Avatar billede ajs Praktikant
07. februar 2001 - 14:47 #22
Sejt, jeg er næsten sikker på jeg skal have en K6-2+. Det skulle da lige være hvis man også kan få en K6-3+ et eller andet sted.

Til g.o.r.m. => Du har adresser hvor man kan få en K6-3+?

Mvh. Andreas.
Avatar billede ajs Praktikant
07. februar 2001 - 14:48 #23
Sorry, jeg mener \"Du har vel ikke en adresse til et sted hvor man kan få en K6-3+?\"
Avatar billede ajs Praktikant
02. maj 2001 - 13:19 #24
Har købt en 500 mhz K6-2+ på QXL aktion.
Avatar billede ajs Praktikant
02. maj 2001 - 13:21 #25
Til Goofy75 => Du kan sikkert stadigt få en K6-2+ på QXL aktion, jeg købte en processor ud af de fem som var tilsalg.
Avatar billede teknik Juniormester
03. maj 2001 - 22:06 #26
..er muligvis ikke så aktuelt længere
Der var SVJV noget med goofy75 og en AXIA mærket T-bird...og små 1400Mhz og 72grader....?

...har forresten selv tiltusket mig én, men den spiller knap så godt ;-/

Avatar billede ajs Praktikant
04. maj 2001 - 08:44 #27
Tja, der er stadigt mange med socket-7 bundkort rundt omkring, og K6-2+ er en rigtig god opgradering.

K6-2+ behøver ikke blæser på CPUen (og det er et stort plus), så jeg mangler blot en strømforsyning uden blæser, så er min PC så lydløs som en iMac.