Avatar billede sunero Nybegynder
14. august 2003 - 09:55 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

XAL 3.5 og SQL2000

Hejsa,
Jeg sidder og forsøger at installere en XAL 3.5 DK på en SQL 2000 server til lidt testformål, men jeg har nogle problemer.

Jeg har lavet en DB på SQL serveren, oprettet en DSN og installeret XAL 3.5 på min maskine.

Når jeg så vælger menupunktet i "Install Microsoft SQL" i XAL menuen, logger jeg ind men får derefter følgende fejlbesked "Fejl i argument-streng 3.5/sqlsrvr.xal" og bliver derefter bedt om at taste en kørselsfil ind, hvorefter jeg får fejlen "SQL databasen har signaleret følgende fejl : [Microsoft][ODBC SQL server Driver][SQL Server]Invalid object name XALSYS".

Er der nogen der ved hvad problemet er ?

Og et andet lille spørgsmål : Hvilket Collation Name skal man vælge i SQL serveren når man opretter sin DB ?
Avatar billede wilco Nybegynder
14. august 2003 - 15:17 #1
Hej Sunero

Jeg kender ikke specifik noget til sql 2000, men til Oracle.

Når du ny installerer skal du have "synkroniseret" Data dictionary over i sql2000.

i Oracle versionen skal du have en -zj"sti til script"

Kik i den hjælpe fil der hedder c_parm.hlp under sql der står parameteren beskrevet.

//wilco
Avatar billede sunero Nybegynder
15. august 2003 - 12:22 #2
Stien jeg starter med er følgende :
"C:\Programmer\Navision\XAL 3.5\dxalw32c.exe"
-cDK
-d"C:\Programmer\Navision\XAL 3.5\;C:\Programmer\Navision\XAL 3.5\country\DK"
-zj"C:\Programmer\Navision\XAL 3.5\sqlsrvr.xal"
Avatar billede sunero Nybegynder
15. august 2003 - 12:47 #3
Jeg har selv fundet problemet :
XAL'en er installeret i "..\xal 3.5\.." som standard. Dette ændrede jeg til bare "xal" og så virker det.