Avatar billede bono28 Nybegynder
15. december 2000 - 23:25 Der er 9 kommentarer

Systemkrav for Win2000 professional ?

Aften!
Jeg kan ikke finde noget ordenligt om systemkrav for W2000 pro.  Er det noget I bruger, og hvad med RAM ?
Jeg har lige nu 128 pc-100 men synes det går meget langsomt!!!
Avatar billede maniacdog Nybegynder
15. december 2000 - 23:27 #1
Jeg bruger selv Win2000 prof. dk på min bærbar.
Den er lidt tid om og starte op men kører ellers udemærket syntes jeg. (Det skal lige siges det godt kunne være bedre)

Den er en Pentium 233 MMX, 64 MB RAM.
Avatar billede double-g Juniormester
15. december 2000 - 23:35 #2

Hvis du trykker ctrl+alt+del og vælger jobliste - ydeevne, så kan du se hvad din CPU yder og hvad der bruges af RAM. Til ganske almindelig brug plejer min at bruge mellem 90 og 110 MB RAM. Jeg startede med 64 MB, og kan mærke en ganske betydelig fremgang efter jeg smed 128 MB ekstra i, men 128MB i alt skulle davære ok.

Avatar billede teknik Juniormester
15. december 2000 - 23:49 #3
MS egne specs. er mig bekendt: 166mhz pentium eller derover, 16MB ram....
De har aldrig været særlig \"krævende\" med de der spec\'s....sikkert fordi høje krav sælger færre opdateringer.

Reelt er de specs. imidlertid alt for lave...hvis man da ikke foretrækker alting sker i \"superslow-motion... ;-)

Min anbefaling 300+CPU og 64Mb ram som minimum.

så burde det fungere anstændigt.

Check eventuelt med ctrl-alt-del og så \"jobliste (task-manager?) hvad der egentlig er kørende....
Ofte kører der 3-5 småprogra,,er i baggrunden, som sløver en hel del...
prøv at \"afbryde\" dem og se om det hjælper...
Husk dog at beholde \"explorer\"

mvh :-)
Teknik

Avatar billede karstein Nybegynder
16. december 2000 - 00:01 #4
Jeg bruger selv Win 2K prof. og den kører udemærket med 128 pc-100 ram ligesom du har.

Jeg har dog været inde under Egenskaber for system under Denne computer > indstillinger for ydeevne ændret på min virtuelle hukommelse...

Derinde kan jeg anbefale dig at hæve den virtuelle hukommelse.... Det skulle give dig lidt mere at lege med...

MEN HUSK: Win 2K, er jo ikke nogen win98, de bygger hver sin platform... og derfor kan du ikke forvente at de skal kører lige godt....

Mvh
Karstein.dk
Avatar billede apollo69 Nybegynder
16. december 2000 - 01:29 #5
Fra Microsoft:

Microsoft® Windows® 2000 Professional

Systemkrav

For at kunne bruge Windows 2000 Professional skal du have:
Computer/Processor    133 MHz eller kraftigere Pentium-kompatibel CPU. Windows Professional understøtter enkelte og dobbelte CPU-systemer.
Hukommelse    64 megabyte (MB) RAM anbefales som minimum; mere hukommelse øger ydeevnen (32 MB RAM understøttes som minimum og 4 GB RAM som maksimum).
Harddisk    2 GB harddisk med mindst 650 MB ledig plads.*
Drev    Cd-rom- eller dvd-drev.
Skærm    VGA-skærm eller en skærm med en højere opløsning.
Eksterne enheder    Tastatur samt Microsoft-mus eller et kompatibelt pegeredskab (valgfrit).
Diverse    *Bemærk: Der kræves yderligere ledig plads på harddisken, hvis du installerer via netværk. Yderligere oplysninger findes i Introduktion.
Avatar billede snowman Nybegynder
04. februar 2001 - 16:02 #6
Jeg har hentet denne Ramguide fra Daniel Stefanac, der skriver en mængde forskellige guider,passer meget fint.

Hvor meget RAM skal jeg bruge?
RAM måles i MB (Megabyte). Mængde af den RAM, du skal bruge, afhænger af mange ting – først og fremmest af hvad du bruger din computer til. Det afhænger også af dit styresystem. Her ses den mindste anbefalede mængde RAM:
·    Windows 95/98
Primært almindelige kontorprogrammer: 64 MB RAM
Primært spil/multimedie: 128 MB RAM
·    Windows Millenium
Anbefalet uanset anvendelsen af pc’en: 128 MB RAM
·    Windows 2000
Primært almindelige kontorprogrammer: 128 MB RAM
Kontorprogrammer og multimedie/spil: 192 MB RAM
Meget krævende programmer (fx 3D): 384 MB RAM
Windows 95, 98 og Millenium er ikke specielt gode til at udnytte store mængder RAM (over 128 MB RAM). Der vil godt kunne bruges mere end 128 MB RAM i disse styresystemer, men det vil ikke blive nær så godt udnyttet, som i Windows 2000. Du skal også være opmærksom på, hvor meget RAM dit bundkort understøtter. De nyere bundkort understøtter dog som regel mindst 512 MB RAM, og mange understøtter mindst 1024 MB.
Avatar billede snowman Nybegynder
04. februar 2001 - 16:04 #7
Opdagede først efter afsendelse at det var et gammelt ikke afsluttet spørgsmål.
Har du solgt din PC ?
Avatar billede apollo69 Nybegynder
18. marts 2001 - 10:53 #8
Er det ved at være lukketid?
Avatar billede echsphilee Nybegynder
20. august 2004 - 07:56 #9
luk