Avatar billede baronen20 Nybegynder
13. august 2003 - 21:58 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Upload af billede

Hvis man uploader et billede til sin MySQL database...
...fylder billedet så stadig det samme?

Altså hvis man fx. uploader 4 billeder á 1 MB til databasen, vil databasen så fylde 4 MB?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. august 2003 - 21:59 #1
Ja, der bliver en smule ekstra plads afsat til at kunne finde billedet igen, men det
er en lille konstant (sikkert < 100 byte)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2003 - 22:05 #2
Minimalt overhead.

Måske er <100 byte lidt optimistisk.

Men det er ikke noget der betyder noget.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. august 2003 - 22:07 #3
Dog: hvis du sletter billedet igen, får du ikke nødvendigvis pladsen frigivet genbrugt.
Du kan få "kompaktet" din database igen - husker ikke kommandoen ;)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2003 - 22:09 #4
Og jeg er slet ikke så bekymret for at gemme billeder i en database
som så mange andre.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. august 2003 - 22:12 #5
Enig, Arne - med mindre den hedder Access.

Man skal selvfølgelig overveje at en backup af databasen med fx mysqldump kommer
til at fylde, også lidt mere end selve billederne (de bliver nogle % større i en
tekstuel repræsentation), men så har man faktisk en backup, og skal ikke både hente
sql og billedfiler.
Avatar billede baronen20 Nybegynder
13. august 2003 - 22:17 #6
takker! jeg fik det jeg bad om! læg lige svar, begge to, så kan i deles om de uhyrlige 15 point!
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2003 - 22:20 #7
ok
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. august 2003 - 22:52 #8
ok, arne_v har ikke så mange, så du kan give ham flest *g*
Avatar billede baronen20 Nybegynder
13. august 2003 - 22:55 #9
så skidt da :)