Avatar billede qoo Nybegynder
13. august 2003 - 21:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse over lan

Jeg har fået en extra computer og forbundet dem alle( 3stks) over en switch, problemet er bare at jeg ikke kan få, de to computere som sider i lanet til at finde internet forbindelsen. "serveren" kører med Windows ME imens de to andre kører windows XP. Alle computere er sat til selv at finde ip.

Hvad skal jeg gøre for at få forbindelse, evt programmer så som sygate, wingate ?´hvis jeg hvordan sættes de så op ?
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2003 - 21:37 #1
Du skal have en internetforbindelse det enten har nok dynamiske ip adresser til det antal computere du har, eller du skal have en router med NAT og en IP adresse. Kontakt din udbyder og spørg dem hvad der bedst kan betale sig for dig, de kan også levere routeren hvis det er valget
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2003 - 21:57 #2
Når du skriver Me-serveren mener du så at den har internetdeling?
Avatar billede qoo Nybegynder
13. august 2003 - 23:29 #3
nej serveren er på en adsl forbindelse hos tdc, og den har ingen problemer.
De to andre i LAN kan logge på selve serveren men ikke internettet via den.
Avatar billede zulu_dk Nybegynder
07. november 2003 - 17:13 #4
Du skal kører internetkonfigurationsguiden på pc'en forbundet til nettet og vælge at den skal dele sin netforbindelse til andre på netværket.