Avatar billede ldrada Nybegynder
13. august 2003 - 19:08 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Valg af MB

Hvilket motherboard skal jeg vælge?
Jeg vil gerne have to bud.
1) Hvilket er det bedste man kan få (læs dyreste)
2) Hvilket er godt, men samtidigt økonomisk (læs godt men ikke for dyrt)
det eneste krav er:
Det skal være et MB til Pentium 4.

Kortet behøver ikke at have indbygget lyd- eller grafikkort (undgås helst) men må meget gerne have indbygget netkort.
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. august 2003 - 19:09 #1
og nå ja, forklar venligst hvordan i kom frem til resultatet og hvorfor i vælger lige netop dette MB.
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. august 2003 - 19:22 #2
point ændret til 120
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. august 2003 - 19:23 #3
http://www.asus.com/products/mb/socket478/p4p800-d/overview.htm

der er mit næste Mobo..O)

Det har raid/s-ata indbygget, og kører 800MHz FSB..endvidere..dual-channel DDR memory, dual-channel DDR memory m.m..
der er masser af finesser på det kort..læs selv mere på linket..O)
prisen er osse ok..el..?
http://www.imw.dk/detaljer.asp?varevalg=2513688
men hvad skal det primært bruges til..?
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. august 2003 - 19:50 #4
Gaming (gta vice city, gta3, alien versus predator 2, jedi knight: jedi outcast 2, Medal Of Honor: Allied Assault) på Windows ME (Skifter dog måske til Windows XP)
Webdesign, Webprogrammering, programmering og lokal webserver (kun localhost) (Macromedia Dreamweaver, Macromedia Fireworks, Microsoft Visual C++ 6 på Windows XP Pro
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. august 2003 - 19:50 #5
Min nuværende opsætning er rent faktisk nok (p3 667 mhz) men jeg elsker hastighed og blær
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. august 2003 - 20:00 #6
så bliver du ikke skuffet hvis du hopper på det asus kort..O)
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. august 2003 - 20:09 #7
tak.
Jeg venter lige lidt på nogle flere bud før jeg rundhåndet giver point ud.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
13. august 2003 - 20:10 #8
selfø´li..O)
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. august 2003 - 20:12 #9
Så jeg kan altså have.... 1.5 gb ram, ikk?
Avatar billede ldrada Nybegynder
13. august 2003 - 20:18 #10
nej, vent. der står op til 4 gb ram, klart godt.
Ved du om de også har et MB der understøtter mere end 3.2 ghz?
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
14. august 2003 - 00:22 #11
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264798006

MSI MS-875P NEO-LSR, med 875p chipset, under støtter op til 3.6GHz cpu, dualchannel bla bla bla, det hele faktisk. til forskel fra 865PE chipsættet understøtter 875P SATA RAID. Boardet har vundet editors choice i 2 magaziner fornylig.

ASUS laver osse 875P boards, men jeg valgte dette her fordi det er rødt :), og så fordi det siges at være hurtigere en ASUS boardet, men det har jeg ikke noget at have det i.

havde for mange år siden et MSI 486 board, og det var ret sejt i forhold til de andre der var på markedet dengang
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
14. august 2003 - 00:22 #12
det var jo et svar for pokker :doh:
Avatar billede red_martians Nybegynder
14. august 2003 - 09:56 #13
Jeg køre godt nok med AMD, men har hørt at solteks 865PE skulle være det bedste til prisen!!
Jeg har selv soltek, og har kun gode oplevelser sammen med det!!
Det har altid fungeret 100%, så regner også med at 865PE gør det!!
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837973
http://www.tweak.dk/test214.php
Har hørt at det har skiftet farve til lilla, og at blæsseren skulle være væk!!
Avatar billede ldrada Nybegynder
14. august 2003 - 21:52 #14
Tak for jeres svar.
Jeg har ikke valgt et MB endnu. Har ikke lige pengene til det, for så skal (vil) jeg også have en ny CPU, grafikkort (tænker på GeforceFX) og RAM (mindre end 512 kan ikke gøre det efter min smag) og så skal jeg jo hoste op med en masse klejner som jeg ikke er god for :)
Desuden skal jeg osse regne med et nyt kabinet, til mindst 1000 (high tower) pga. alle de harddiske jeg har.