Avatar billede tulazz Nybegynder
13. august 2003 - 17:26 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Den fryser hele tiden

Hej Eksperter...

Jeg har et MEGET MEGET irriterende problem med min computer i øjeblikket. Tit sker det at den lige pludselig fryser, når man sidder og laver noget ?
Det er írriterende, hvis man sidder og beskæftiger sig med noget vigtigt!!!
Kan det være bundkortet eller processoren's temperature, som er alt for høje ??????
HJÆLP!!!!

Venlig Hilsen
Tulazz...
Avatar billede lrd Nybegynder
13. august 2003 - 17:30 #1
hent aida32 på www.download.com og test temp
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
13. august 2003 - 17:30 #2
Ja, hvis det ikke har noget med dit styresystem at gøre, kan det sagtens være bundkortet. Måske sidder der en for stor cpu, som er for stor til bundkortet, eller ja, det kan osse være cpu'en der bliver for varm. Sæt evt. en extra blæser bag ved fronten.
Du kan tjekke cpu'ens temp. i bios'en.

// Anders
Avatar billede lrd Nybegynder
13. august 2003 - 17:31 #3
Avatar billede tulazz Nybegynder
13. august 2003 - 17:33 #4
lrd & snuseren.dk>>  Tak for begge svarene...
Hvor i BIOS'en tjekker man temperaturen ?
Tester lige min temperatur med AIDA 32 så...
Er klar igen om lidt...Skal lige prøve de 2 ting...
Avatar billede muffa Nybegynder
13. august 2003 - 17:36 #5
Prøv at tage side panelet af dit kabinet, hvis det stopper med at fryse, så ved du at det er et varmeproblem :D
Avatar billede tulazz Nybegynder
13. august 2003 - 17:43 #6
muffa>> Okay...Men kan desværre ikke tage sidepanelerne af mit kabinet...
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
13. august 2003 - 19:06 #7
Jeg tror bare du skal prøve dig lidt frem, inde i bios'en, der er sikkert et punkt der hedder temperatur e.l. Bios'er er jo ikke ens :o)

Meen, hvis du har en ordendligt afkøling, og det ikke er amd processor, skulle det ik være noget problem. (AMD bliver meget varme)

// Anders
Avatar billede serverservice Praktikant
13. august 2003 - 20:25 #8
Hmonitor er god til temp. http://www.softnews.ro/public/cat/13/5/13-5-62.shtml
Når du er færdig med at checke temperaturer skal du se efter andre hardwarefejl.
Ram: test en ramklods ad gangen med memtesthttp://www.memtest86.com/
harddisk: Hvilken harddisk har du?
Avatar billede a.ellegaard Nybegynder
15. august 2003 - 07:15 #9
Det skulle vel ikke være et ecs k7s5a bundkort
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
16. august 2003 - 11:15 #10
Tak for points, men kunne du bruge mit svar til noget, hvis ikke, skal jeg så ik lave et svar, med points til de andre?

// Anders
Avatar billede serverservice Praktikant
16. august 2003 - 11:33 #11
Jo lad os lige få lidt feedback