Avatar billede mizzi Nybegynder
13. august 2003 - 17:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Random visning af flere flash filer

Jeg ønsker random at skifte mellem 4 flash filer når siden loader, så man ikke ser den samme flash fil hver gang man kommer ind på siden.

Desværre har jeg ingen ide om hvordan dette gøres når det er flash filer der skal skiftes imellem, er der nogle der kan hjælpe mig?
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. august 2003 - 17:09 #1
Et eks kunne være dette som løber filerne igennem i en folder og er det swf filer putter den dem i en liste og vælger så en tilfældigt fil bagefter og viser den.:

<%
mappenavn = "images/mediafiles/"    '<---- Angiv hvilken folder filerne er i
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set files = fs.GetFolder(server.mappath(mappenavn)).Files

For Each f in files
  if InStr(1,"swf", LCase(fs.GetExtensionName(f.name))) > 0 then
    filList = filList & "," & f.name
  end if
next
filList = mid(filList,2)
billeder = Split(filList,",")
randomize
billedsrc = mappenavn & billeder(Int(rnd * (Ubound(billeder)+1)))

'Lav Flash object
%>
<object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,29,0" width="504" height="280">
  <param name="movie" value="<%=billedsrc%>">
  <param name="quality" value="high">
  <embed src="<%=billedsrc%>" quality="high" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" type="application/x-shockwave-flash" width="504" height="280"></embed></object>

<%
Set fs = Nothing
Set files = Nothing
%>
Avatar billede mizzi Nybegynder
13. august 2003 - 17:42 #2
Jeg har nu prøvet scriptet hvor jeg har angivet navnet på mappen som den eneste ændring, men filen bliver ikke vist, siden står bare og kører. Det er kun mappens navn der skal angives og ikke hele stien ikke?

Mappen indeholder to .swf filer

Nogen ide om hvorfor en af flash filerne ikke bliver vist?
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. august 2003 - 18:43 #3
Hænger siden ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. august 2003 - 18:44 #4
En ting omkring stien mappenavn den skal slutte på / for eller bliver det ikke rigtigt når man senere sætte filnanvet efter:

mappenavn = "images/mediafiles/"
Avatar billede eagleeye Praktikant
13. august 2003 - 19:03 #5
Noget andet kunne være, hedder filerne ikke .swf  ?
Avatar billede mizzi Nybegynder
14. august 2003 - 20:53 #6
Grunden til at siden "hang" var fordi jeg ikke havde den afsluttende / med, den er nu tilføjet og det virker perfekt.

1000 tak for hjælpen, du har sparet mig for en masse tid :o))