Avatar billede madvigs Nybegynder
13. august 2003 - 15:49 Der er 8 kommentarer

onboard lyd

Hejsa,

Jeg sidder med et k7s5a motherboard, bruger xp som os og kan ikke finde en driver. I enhedshåntering står der følgende..c-media ac97 audio device med et gult ! ud foran. I følge den æske jeg sidder med har elitegroup.com lavet det, men det holder heller ikke. Hvis der er nogen som kan hjælpe...så pls :D
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. august 2003 - 15:52 #1
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. august 2003 - 15:53 #2
Avatar billede halifax Nybegynder
13. august 2003 - 15:54 #3
Har du i BIOS aktiveret "Onboard Audio Legacy" - elelr noget i den retning. Kan hedde noget andet i din BIOS.
Det gule udråbstegn indikerer, at driver til AC97 audio device ikke er installeret.
Drivere hertil burde ligge på din cd-rom til bundkortet (gør de sikkert også).
Ellers skal du på elitegroup's site for at hente opdaterede driver til XP.
Avatar billede madvigs Nybegynder
13. august 2003 - 15:56 #4
undskyld men jeg fatter ikke så meget...driver ligger på cden ...men ikke xp'en. apropo bios...i have no idea
Avatar billede madvigs Nybegynder
13. august 2003 - 15:58 #5
skal jeg bare dl den der fra linket og så kører det ?
Avatar billede madvigs Nybegynder
13. august 2003 - 16:08 #6
hvis nogen har msn så skriv lige til mig madvigs@hotmail.com
Avatar billede rkhdk Nybegynder
13. august 2003 - 16:15 #7
som du kan se på
http://www.ecs.com.tw/download/dw_list.asp?submenu_id=26&function_id=4

så finders der flere revisioner af K7S5A bundkortet..
så find lige ud af hvilken revision du har..
det står normalt på selve bundkorte, ved en PCI soklerne (de hvide)
Avatar billede halifax Nybegynder
13. august 2003 - 16:19 #8
Enhedshåndtering viser, at der findes et c-media AC97 audio device (onboard lydkort) - så det er aktiveret i BIOS.

Kan du ikke installere driveren fra cd-rom'en? Eller har du prøvet det, uden at få lyd til at virke under XP?

På dette link
http://www.ecs.com.tw/download/dw_spec.asp?product_id=192

er der en C-Media 9738 Codec Sound driver til Win2000/XP.
Mon ikke det er den du skal bruge - såfremt den ikke er identisk med den, som er på cd-rom'en.

Ellers downloader du den fra sitet og installrer den.
Bemærk at det er til K7S5A rev. 3.1 - er det den version af bundkort du har? - Så skulle det virke.