Avatar billede sonyboy Nybegynder
13. august 2003 - 14:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Min harddisk fejler, og data er muligvis væk. Hjælp udbedes ASAP.

Nu håber jeg virkelig der er nogle der kan hjælpe mig her inde.
Jeg har igår aftes været udefor at min harddisk frøs under at jeg gik ind på en hjemmeside - denne harddisk blev brugt til at køre en IRC bot, og lager min dokumenter og mails, hjemmesider og meget andet vigtigt.
Jeg kan under Computeradministration sagtens finde harddisken, men den siger "Ikke-allokeret"

Jeg håber der er nogle som kan hjælpe mig med at få mine data'er igen. Da jeg har været en klovn og brugte min CD-RW Backup cd til noget andet forleden, har jeg ingen form for backup af mine data'er.

Et svar udbedes meget gerne og et hurtigt. Hvis i kender et program som kan gå ind og finde data frem, så bliver jeg glad.

I øvrigt så var harddiskens format NTFS.
Avatar billede halifax Nybegynder
13. august 2003 - 14:45 #1
Du kommer nok til at ofre et mindre beløb (ca. kr. 500) for et program, der kan lave recovery fra en NTFS partition.

Brug GetDataBack for NTFS fra
http://www.runtime.org/

Download demo'en som du i første omgang kan bruge til at se, hvor meget af dine data, der kan genskabes.
Læs nøje info om, at progr<mmet ikke må installeres på den disk, som data skal hives ud fra.
Avatar billede halifax Nybegynder
13. august 2003 - 14:56 #2
En anden mulighed er med et lille program som kan køres fra diskette. Det kan du læse mere om her
http://www.file-recovery.net/soft.htm

Prisen for en Pro version er $49.
Demo versionen har en limit for, hvor store filer, der kan genskabes.
Avatar billede sonyboy Nybegynder
13. august 2003 - 15:40 #3
halifax, jeg siger mange tak for det. GetDataBack er godt det har fundet næsten alle mine data der fra.. Ikke mange som er væk.
Desværre så skal jeg have licens for at kopiere det over så jeg kan få harddisken frem igen. Men du får dine point.
Tak for hjælpen !
Avatar billede sonyboy Nybegynder
13. august 2003 - 16:51 #4
men halifax, hvis du har et registreret produkt af den, ville jeg nu blive ret glad hvis du ville give mig det. For 680 kr er mange penge, for et program til det.
Avatar billede halifax Nybegynder
14. august 2003 - 00:34 #5
Min mail er halifax@sol.dk
Avatar billede sonyboy Nybegynder
14. august 2003 - 18:01 #6
Det går, for jeg snakkede med en ven som havde det registret.
Men takker alligevel !