Avatar billede virtus Nybegynder
13. august 2003 - 12:50 Der er 5 kommentarer

Autobesvarelse til Exchange 2000

Jeg har oprettet en Distribution Group i ADUC med en tilknyttet email adresse, så folk udefra kan skrive til denne, den sender så mailen vidre til de personer som er medlem af gruppen, det jeg vil nu er at oprette en autobesvarelse, ala:
" Tak for din e-mail, vi vil besvare den hurtigst muligt "

Hvordan gør jeg lige det ??
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2003 - 13:03 #1
Du opretter en mailkonto som du f.eks. selv ejer.
Du sætter rettigheder til alle andre brugere i exchange administratorprogrammet på både permissions fanebladet og på delevery options fanebladet
du åbner denne nye mailboks i din egen outlook og konfigurere stedfortræderen i funktioner - indstillinger - stedfortrædere med alle brugere, her sættes også rettigheder.

Du bør så overveje hvordan peoceduren er for besvarelse er, da du ellers risikere at 10 personer besvare samme mail, uden at vide at de andre alleréde har besvaret.
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2003 - 13:04 #2
Selve autosvaret sættes op i din outlook
Avatar billede kedde65 Praktikant
13. august 2003 - 16:51 #3
Jeg vil helt klart foretrække at lave en public folder og give denne en mail addresse som folk kan skrive til. Den kan nemlig sættes til at besvare automatisk... ved blot at højreklikke på mappen og vælge egenskaber og herinde opsætte autosvaret.

VH CK
Avatar billede bufferzone Praktikant
13. august 2003 - 18:15 #4
kedde65>Hvis du laver dette med en public folder, kan alle så ikke læse de mails der kommer i den, eller kan du begrændse dette??
Avatar billede kedde65 Praktikant
13. august 2003 - 18:19 #5
Du kan sætte samme sikkerhed på en public folder som du kan på en alm. brugerkonto.

VH CK