Avatar billede dougheffernan Nybegynder
13. august 2003 - 10:21 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Anbefaling. hvilket netkort?

Jeg skal bruge et netkort, 10/100Mbit - PCI af nogenlunde kvalitet.
Anbefalinger/erfaringer?
Avatar billede jafet Nybegynder
13. august 2003 - 10:24 #1
Synes altid D-link laver nogle kvalitets kort og så er det da heller ikke de dyreste:

http://www.edbpriser.dk/netvaerk/netvaerk-top10.asp?ID=1454627930
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 10:25 #2
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 10:25 #3
Det skulle være et svar :)
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 10:26 #4
Har du nogle grænser for pris ?
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
13. august 2003 - 10:35 #5
ja, men det ser ud til at jeres forslag ligger inden for rammerne af hvad jeg havde forestilt mig (max. 250,-)
Avatar billede b4nd1t Nybegynder
13. august 2003 - 10:35 #6
Intel laver nogen rigtigt gode kort, og har gjort det længe efterhånden. De er jo nok i den dyre ende, ca. 350 kr men kvaliteten på HW og driver er helt i top

ellers er der 3COM, det siges at de har fået rettet deres problemer og at deres kort skulle være OK igen efter deres XL905a fiasko

så enten en 3COM Fast Etherlink XL, eller en Intel EtherExpress Pro/100+ ville være mit forslag

Intel kortet har desuden den fordel at uanset hvilket OS du vælger, så er der driver til det indbygget, da deres chip bruge i 50% af alle netkort idag
Avatar billede dougheffernan Nybegynder
13. august 2003 - 10:36 #7
Takker for hjælpen, nu mangler jeg bare at læse reviewene på www.edbpriser.dk
Avatar billede evildon Nybegynder
13. august 2003 - 10:41 #8
Det var så lidt. Held og lykke med det.