Avatar billede fyrløs Nybegynder
01. september 1999 - 20:32 Der er 13 kommentarer

Jeg kan ikke sende emails

Jeg har lige opgraderet Outlook 4.0 til 5.0, men nu kan jeg ikke sende emails. Fejlmeddelsen er "Nogle af modtagerne af denne meddelse er ikke gyldige. Ret navnene."

Hvad gør jeg, jeg mener at have tjekket alt igennem, alt lige fra smtp til meddelsesregler.
Avatar billede mukke Nybegynder
01. september 1999 - 21:24 #1
Jeg _mener_ at have hørt noget om at den meddelelse ofte er set i forbindelse med at adressebogen er korrupt (gået i stykker :)

Prøv eve.t at undersøge dette og om muligt slette adressebogen og starte forfra :)
Avatar billede Slettet bruger
12. september 1999 - 17:35 #2
1. opret e-mail adr igen til den kontakt person du ønsker at sende til.
Avatar billede ccc26934 Nybegynder
27. september 1999 - 23:43 #3
jeg har haft det samme problem som du- og har ikke kunnet løse det!!!
Men hvis du går ind på Microsofts updateside ( under "hjælp" på værktøjslinjen) kan du- efter at Microsoft har undersøgt de komponenter du har installeret på din PC- bede om at få Outlook Express afinstalleret. Ganske vist betyder det, at du automatisk får Outlook Express 4.x istedet for OE 5.0. Men er det ikke bedre at have 4.x og kunne sende mail end at have 5.0 uden at kunne sende!
Jeg må lige sige, at jeg inden jeg gjorde dette fjernede mit adressekartotek!
Held og lykke
claus
Avatar billede elk Nybegynder
04. oktober 1999 - 18:47 #4
I er gået totalt forkert her

Fejlen skyldes at "fyrløs" har indtastet sin egen email adresse forkert inde under menuen : Funktionen -> konti -> post -> egenskaber -> generelt

2. nederst skal han skrive sin email, hvis den ikke står korrekt kan han som regel ikke sende mail

(9/10 gange er dette løsningen på problemet)
Avatar billede ccc26934 Nybegynder
14. oktober 1999 - 16:19 #5
til Elk
Jeg har inden sørget for at min egen e-mail adresse var rigtigt indskrevet. Men det er da selvfølgelig et forsøg værd!!
claus
Avatar billede elk Nybegynder
14. oktober 1999 - 16:38 #6
tør man spørge hvilken udbyder det er du bruger?
Avatar billede ccc26934 Nybegynder
14. oktober 1999 - 17:54 #7
til Elk.
Jeg bruger Cybercit
(Og mobilixnet og Image. Hvorfor :-)
claus)
Avatar billede elk Nybegynder
14. oktober 1999 - 17:56 #8
tjaaa.....

har du samme problem med dem alle ?
Avatar billede ccc26934 Nybegynder
14. oktober 1999 - 21:24 #9
ja, det er ligegyldigt om jeg var logget på den ene eller den anden når jeg forsøgte at sende. Beskeden var hver gang den samme. Og nu -efter at være tilbage på Outlook Express 4.0- nyder jeg det hver gang jeg sender. Problemet er nu kun, at det irriterer mig ikke at have løst det egentlige problem! Men jeg kan leve med det.

claus
Avatar billede cldu Nybegynder
11. november 1999 - 02:40 #10
Elk: du tager HEEEEEEEEELT fejl.. den fejl opstår når man SKAL TIL at sende mailen og ER koblet på. Den fejl dette indlæg handler om er ganske som mukke skriver, en kurrupt adressebog - der er en milevid forskel på de to. (jeg fortjener vist ikke points for den her...)
Avatar billede vexborg Nybegynder
29. januar 2000 - 19:08 #11
tja, jeg havde samme problem - men har lige "løst" det på følgende måde: Download Internet Explorer 5.5 f.eks. fra Tucows, og installer følgende komponenter: Internet Explorer 5.5 og Outlook Express, følg vejledningen og hav tålmodighed :-) Efter genstart var problemet løst på min maskine! Den eneste ulempe ved denne fremgangsmåde, er at IE og OE nu er på engelsk - men alle dine bogmærker, mails og nyhedsgrupper bibeholdes.

Kim
Avatar billede junior101 Nybegynder
12. oktober 2000 - 21:16 #12
Hvis du gør noget smart, så signer du et Inet abonnement til TD. Her er de når alt kommer til alt den bedste service!!! De sendte mig en opdatering til min OE5, da den havde lignende problemer... en zip-fil... voila, så kørte det igen. jeg har desværre ikke filen længere... men det har de...
Avatar billede ainslow Nybegynder
05. oktober 2001 - 21:17 #13
hvorfor ikke få oprettet en email adresse der er tons vis af steder hvor du kan få oprettet en det var det første jeg gjorde da min email ikke virkede outlook ekspress begyndte at gøre præcis det samme med min computer