Avatar billede bertel21 Nybegynder
13. august 2003 - 09:33 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flash vil ikke som jeg vil

Hey alle!

Jeg har nu siddet og leget lidt med flash, og når jeg f.eks laver en knap som skal skifte til en ny side, og der på den side ligeså er en knap som skal skift til en tredje side, opstår der problemer hen af vejen med at den ikke vil skifte til den rigtige side??? altså f.eks. nå jeg trykker skift til side 2 og så til side 3 og så til side 1 lander jeg på side 2 ved første tryk og så side 1??? jeg laver nye moviees hver gang for ny side, kan det være det? og/eller er der en nemmere måde at gør dette på???
Avatar billede telemuzen Nybegynder
13. august 2003 - 09:35 #1
Vi vil meget gerne se din .fla fil, ellers er det lidt svært at regne ud hvad du gør i flash film.

mm
Avatar billede -42- Nybegynder
13. august 2003 - 09:36 #2
Husk lav en scene for hver "side"
Brug labels i hver første frame af dine scener
Husk at bruge _root.gotoAndStop("my_frame_label");
Husk at sætte en stop(); ind på hver scene, så den ikke bare kører videre.
Avatar billede snigeren Nybegynder
15. august 2003 - 15:37 #3
det er godt at du laver nye movies for hver side,.. det gør at det ikke tager så lang tid at loade hele hjemmesiden.

men du er da velkommen til at smide dine flash filer til min email, så kan jeg se hvordan det er bygget op og sikkert fikse dit problem =)

snigeren@mail1.stofanet.dk

/Snig
Avatar billede bertel21 Nybegynder
15. august 2003 - 16:43 #4
Hej Snigeren og -42-

Snigeren jeg sender lige mine filer tildig når jeg har fikset dem igen, blev lige nødt til at lave noget format C: æv, og mit backup blec F.....! men så sender jeg dem og tusind tak fordi jeg må!!! c¨,)

-42- Hvad er det der _rootgotoandstop??? jeg bruger bare action functionen "stop" og afkrydser feltet "gotoandstop" er det det samme???

BTW! hvordan kan jeg give point til mere end 1???

Mvh. Michael
Avatar billede snigeren Nybegynder
16. august 2003 - 11:46 #5
_root.gotoAndStop("side3");

_root betyder roden i din første movie,. dvs hvis du har en swf der loader flere swf´er ind i sig selv kan du altid bruge _root kommandoen til at styre begivenheder i den første swf.

i det her tilfælde betyder det gå til og stop "side1" i din første flash film.

du kan give points til flere forskellige ved at vælge advanceret og så skrive points i hver boks =)
Avatar billede snigeren Nybegynder
16. august 2003 - 11:46 #6
hehe nu skrev jeg godt nok side1 jeg mente jo side3 =))