Avatar billede nitro007 Nybegynder
12. august 2003 - 23:05 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke ligge XP proff ind igen

Heysan Pc-folkens,

Min bærbar Dell, trængte til en formatering da den ikke var så stabil længere. Men efter jeg har formateret den, lader den mig ikke indstallere Windows XP længere. Jeg booter op med en Win98 startdiskette, formatere disken, kører smartdrv fra en win98 cd (Hvad hjælper det, en kammi siger at det gør installationen hurtigere) og efter smartdrv, kører jeg f:/i386/winnt og så indstallere den fint de filer. Den siger så at den vil genstarte, og så kommer den ind i indstallations programmet igen, men her kører den kun i 15 sek hvor efter at den skriver at filen Acpiec.sys er beskadiet, og at indstallationen er afbrudt.

-Hvorfor gør den det og kan det lavet?

Jeg har prøvet med 2 forskellige WinXP cd'er, og formateret den flere gange, men intet hjælper.

Håber i kan hjælpe

På forhånd tak
Johan Rasmussen
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 23:15 #1
Har du ikke fået en cd med fra Dell, prøv evt. at installere direkte fra den istedet.
Avatar billede nitro007 Nybegynder
12. august 2003 - 23:18 #2
Hmmm jo, har en CD fra Dell, men det er med Win ME og det er jeg ikk så intra i at få ind.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 23:22 #3
Ok, men har du prøvet at installere direkte fra CD?
Jeg har fundet en på nettet med samme problem som dig, dog under 2000, hans løsning var at slette fat-entryen...men hvad og hvordan aner jeg ikke.
Avatar billede nitro007 Nybegynder
12. august 2003 - 23:26 #4
Nej har ikk prøvet at indstalle direkte fra CD, kunne det være en fail på min boot diskette?
Forresten, kan du forklare mig hvad smart drv gør?

Hopper lige op til min pc, og prøver uden startdiskette
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 23:28 #5
Såvidt jeg husker så gør smartdrv tingene hurtigere. Jeg skal ikke kunne sige om det kan være en fejl på din bootdisk.
Avatar billede nitro007 Nybegynder
12. august 2003 - 23:31 #6
Hmm, søgede lige lidt på google.com, der er står noget på dell.com's forum, der siger de at det løses med en bootdisk, så vil prøve at få fiksen en ny.
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 23:32 #7
Ok, der var jeg også inde at kigge men synes ikke jeg kunne finde noget...Håber du får det fikset :-)
Avatar billede halifax Nybegynder
12. august 2003 - 23:34 #8
Smartdrive er en disk-cacheing utility som gør skrivning til disk meget hurtigere.
Håber du får installeret fra CD - den rigtigste måde at gøre det på med XP.
Avatar billede bredker Nybegynder
12. august 2003 - 23:35 #9
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 23:36 #10
bredker>> Er det lovligt nu?
Avatar billede bredker Nybegynder
12. august 2003 - 23:37 #11
ja , nu er microsoft selv begyndt at linke til den
Avatar billede bredker Nybegynder
12. august 2003 - 23:38 #12
http://support.microsoft.com/?kbid=326682
se her , ca midt på siden
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 23:39 #13
Det ved jeg godt, men der var en diskusion oppe at vende for nogen tid siden hvor man ville tage stilling til det...men jeg kan ikek lige finde den igen.
Avatar billede halifax Nybegynder
12. august 2003 - 23:40 #14
Kan du ikke sætte di Dell til at boote fra CD-rom? Og dernæst boote fra XP cd'en. Installtionen vil så både oprette partition og formatere drevet.

Kan være du skal have din disk "renset" for alt andet først. Den kan gøres med Killdisk fra  www.killdisk.com
Avatar billede bredker Nybegynder
12. august 2003 - 23:42 #15
1:Det første du skal gøre er at boote op på din Windows XP cd husk at din bios skal stå til at være first bootdevice cdrom
kan du ikke boote på din cdrom eller vil du ikke pille inde i bios kan du hente bootdisketter til xp.
2:Nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)
3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)
4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du kører dualboot.
5:Nu fortæller den dig at der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en repair (R)
og nu skal du trykke på L.
6:Og du vil nu se at den går igang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny indstalation.
7:Efter 40 minutter vil du igen være på nettet med en helt ny installation af windows xp.
8:Men vil du blot formater dit drev for evt at lægge win9x ind skal du blot genstarte din maskine efter den har formateret drevet.
Men husk nu hvis dit drev er NTFS at der kan man ikke lægge win 95/98/me ind på det skal have fat 16 eller fat 32 og så skal du igang
med en fdisk eller et 3 parts program hvis du ikke vil miste data.

Bid mærke i punkt 8.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. august 2003 - 08:41 #16
Bertie>>Så længe MS selv anbefaler folk at hente bootdisks på nettet, er det ikke ulovligt, det nægter jeg at tro på.
Og Billy og co. har vist rigeligt at gøre med at få lukket sikkerhedshuller nu, inden alle går over til Linux.*G*
Avatar billede nitro007 Nybegynder
25. august 2003 - 22:30 #17
Bredkers måde virkede, så han render af med point, takker gutter.