Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
12. august 2003 - 17:23 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbinde videokamera med bærbar

Je gar et kamera hvor der kun sidder en s-video udgang på!

Og en bærbar uden s-video og firewire indgang!

Hvordan kna jeg få billedet fra kameraet iver på min bærbar? Så det kører flydende ...? Er det muligt?
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 17:26 #1
Det kan kun lade sige gøre med et USB capture kort. Og det er bestemt ikke go' kvalitet.

Hvade det været på en PC, kunne du købe et PCI capture kort, og få et acceptabelt billede
Avatar billede chalde Seniormester
12. august 2003 - 17:28 #2
du kunne købe et pcmcia firewire kort: http://www.edbpriser.dk/hardware/pcmcia-kort.asp og søg på firewire (selvfølgelig kun hvis kamera har firewire)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 17:28 #3
chalde >> "Je gar et kamera hvor der kun sidder en s-video udgang på !" :o)
Avatar billede Slettet bruger
12. august 2003 - 17:30 #4
Her er noget som kan bruges:
http://www.itbutikken.dk/default.asp?varenr=16674

Men det er spild af penge efter min mening....
Avatar billede chalde Seniormester
12. august 2003 - 17:30 #5
sry varmen :-) læste det som bærbar med kun s-video out.
Avatar billede jschr Nybegynder
13. august 2003 - 09:30 #6
Du kan anskaffe dig et PCMCIA baseret analogt videograbber kort. De kan typisk tage både composite og S-VHS ind. Dog er processen noget mere besværligt end for digitalt input som Firewire, men det kan da bruges. Skal du alligevel´lave en investering var det måske bedre at bruge pengene på et videokamera med firewire, da kvaliteten bliver væsentligt bedre grundet den digitale overførsel mellem kamera og PC. Alternativt er PCI baserede analoge videograbberkort meget billige, men det kræver at du har en stationær PC fremfor en bærbar!
Avatar billede cablenet.dk Nybegynder
15. august 2003 - 23:21 #7
ok