Avatar billede lassegj Nybegynder
15. december 2000 - 15:05 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Minidisc til harddisk

Hej eksperter! Er der nogen der ved om man kan overføre filer fra Minidisc til harddisken? Og hvordan?
Avatar billede lassebm Nybegynder
15. december 2000 - 15:21 #1
Filer???
En minidisc har ikke filer, men er bare en digital optagelse! Eller er det en mp3-man du tænker på??
Men ellers så skal du bruge din udgang på din minidisc og så din indgang på lydkortet og så bare sætte computeren til at optage det! Men jeg lover altså ikke at resultatet bliver særlig godt!!
Avatar billede kong4 Nybegynder
15. december 2000 - 15:23 #2
JEg er helt enig med zyphon........ resultatet bliver ikke særligt godt......
Avatar billede lassegj Nybegynder
15. december 2000 - 15:28 #3
Det er en minidisc jeg tæmker på. Findes der ikke andre måder end bare at optage? Er der ikke et program der kan gå ind og hente sangene?
Avatar billede bjoeg Nybegynder
15. december 2000 - 15:54 #4
lassegj: Der finde sikke noget program der bare kan hente sangene, simpelthen af den årsag der ikke findes MD-drev til PC\'en.

Sony udviklede for et par år eller 4 tilbage et drev, men det havde aldrig gennembrud til PC\'en, og er idag en død fisk.
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. december 2000 - 16:04 #5
DU kan sagtens optage på din PC\'er... Du skal have en waveoptager, og sætte din record-device til line in.. Så smider du MD-output in i linein på dit lydkort, og optager.. Så enkelt er det..

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. december 2000 - 16:06 #6
Resultatet bliver udemærket hvis du optager 44.100 khz.. Så kan du kompresse det i mp3 med 256 bitrate, så det ikke mister kvaliteten, men stadig holder sig lille i fil-størrelse... Skide godt, Egon..

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. december 2000 - 16:09 #7
Sony\'s Minidisc er på markedet i frankrig. Den kan maks lagre 150 mb, så derfor er den ikke smidt på markedet her i Danmark. Sony tør simpelthen ikke. - Forståeligt nok, men et sådanne drev ville ihvertfald sidde i min maskine højst 20 minutter efter den kom på markedet. Du kan i øvrigt købe Panasonic MD-drev i Tyskland. Meeen, 150 mb er ikke meget...

/vh
Simon
Avatar billede nomiz Nybegynder
15. december 2000 - 16:10 #8
Den er også på markedet i store dele af vest\'en..

/vh
Simon
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
19. december 2000 - 23:10 #9
Hvis du vil have et rigtigt godt resultat, skal du ud og investere i et lydkort med en indgang der passer til minidiskens digitale udgang, dette blever enten at være optisk eller coax, derefter skal du have et lydprogram, som kan grabbe den indkommende signal. Men husk det er fra digital til digital nu, og det er vist ikke helt lovligt.