Avatar billede jhjorsal Mester
12. august 2003 - 14:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Installation af Microsoft DHTML editor

Når man installer Microsoft DHTML editor skal den så ligge på webhotellet hvor siden den skal arbejde med ligger eller kan den ligge lokalt, og hvis der er nogen der kender en lidt bedre beskrivelse af hvordan man gør, en den html.dk har vil jeg gerne have et link.
mvh
Johnny
Avatar billede mrweb Nybegynder
12. august 2003 - 14:18 #1
Mener du DHTML editoren, som jo er en del af Internet Explorer siden version 4.x? Den skal du ikke installere, idet den allerede findes på 95% af brugerens PC i kraft af deres Internet Explorer. Du skal derimod programmere dine websider til at kunne redigeres vha. DHTMLedit, så resultatet enten gemmes i en fil på din server eller i en database på din server.
Avatar billede jhjorsal Mester
14. august 2003 - 09:34 #2
hmm hvad er så det jeg downloader i beskrivelsen på http://www.html.dk/artikler/00030/
mvh Johnny
Avatar billede mrweb Nybegynder
14. august 2003 - 09:44 #3
hmmm... den har jeg ikke set før. Men det er præcist det samme. Hvis du kigger i teksten kan du se at der står: "Editoren er lavet i DHTML" i andet afsnit under overskriften "Hvad er en DHTML WYSIWYG editor?" - Hvilket vil sige at dette er almindeligt (D)HTML, der udnytter den indbyggede DHTML-editor i Internet Explorer.
Avatar billede jhjorsal Mester
14. august 2003 - 12:16 #4
Jepper men der står også at man skal rette i builded.htm filen for at vise hvad det er for en fil man vil skrive i. Og hvad skal man så gøre hvis man ikke skal installer den, ligger den allerede i explore eller har jeg misforstået det hele
mvh
Johnny
Avatar billede mrweb Nybegynder
14. august 2003 - 13:41 #5
installationen er et websted (lokalt på din PC) - applikationen er nogle websider, som du kan tilrette efter behov. Hvor dataene skal gemmes, indstilles sikkert i nogle konfigurationsdata et eller andet sted på webstedet. Dette kan du helt sikkert læse dig til i installationsvejlingen.
Avatar billede cek Nybegynder
25. august 2003 - 23:35 #6
mrweb (eller andre), ..kan du/I forklare dette lidt nærmere:
'Du skal derimod programmere dine websider til at kunne redigeres vha. DHTMLedit, så resultatet enten gemmes i en fil på din server eller i en database på din server.'
..da jeg ikke kan få tingene til at spille med MS DHTML Editor, men meget gerne vil benytte denne som 'CMS' på min website.