Avatar billede eskeeske Nybegynder
12. august 2003 - 14:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Ang Backup

Kan man ikke backuppe en hel database til en .sql fil.

Altså jeg vil have en fil med en masse SQL kode hvor der først står

CREATE DATABASE

CREATE TABLES

Og tilsidst skal alt data indsættes også vha SQL.

Mvh
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2003 - 14:15 #1
Jo i Enterprise Manager kan du eksportere hele databasens struktur til SQL sætninger.

Data skal du nok eksportere separat.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
12. august 2003 - 14:21 #2
Hvilken database skal du have eksporteret. Til de fleste typer findes der en eller anden form for værktøj der kan gøre det, men de er som regel skrevet specifikt til den enkelte database-server.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. august 2003 - 14:31 #3
Jeg ville nok bare eksportere til god gammeeldages CSV.

Men SQLServer kan eksportere til mange databaser.
Avatar billede jnd Nybegynder
13. august 2003 - 12:31 #4
Fra Enterprise manageren kan du under tools vælge "Script database", interfacet har en del quirks, men det virker udemærket.

Dette overfører ikke data, men det er jo heller ikke det du spørgere om, som jeg læser dit spørgsmål.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2003 - 12:34 #5
Der er faktisk databaser som også eksporterer data som INSERT statements.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2003 - 22:19 #6
Tid at lukke spørgsmålet ?