Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
12. august 2003 - 13:07 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Link til WebFolder

I IE kan du få vist indholdet som en WebFolder.

F.eks. klik File / Open, Indtaste URL og sætte kryds i [x] Show as WebFolder.

Jeg ønsker at lave en link <a></a> på min asp side der åbner som en WebFolder.
Hvordan får jeg linket til at åbne som en WebFolder?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. august 2003 - 13:10 #1
Webfolder anvendes normalt til at gemme et website med  html, grafik mv. på skrivebordet i en pakket fil.

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. august 2003 - 13:13 #2
Hvordan vil du vise en WebFolder i <a></a> , når den er udviklet til et andet formål?

/per
Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
12. august 2003 - 13:22 #3
Når jeg laver et link i <a></a> til en URL overføres oplysningerne om filer og mapper i URL'et via http protokollen.
Dette er det samme der sker når jeg i IE vælger File / Open og indtaster URL

Dette ser ud nogenlunde således:
Computername - /share/
-------------------------------------
[To parent directory]
  21. marts 2003  23:23  <dir>  Folder
  21. marts 2003  23:23  98243  File.jpg
-------------------------------------

Hvis jeg åbner URL som en WebFolder, så overføres oplysningerne om filer og mapper i URL'et via WebDAV protokollen.
Herved vises filer og mapper akkurat ligesom jeg ser mine lokale filer i stifinder.

Dette kan opnås ved at jeg i IE vælger File / Open og indtaster URL samt sætter kryds i [x] Show as WebFolder.

Jeg ønsker at opnå samme resultat når jeg linker til URL med <a></a> på min asp side.
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 13:32 #4
jeg tror umiddelbart ikke du kan på den måde. Måske? :)
skriver senere hvis jeg fidner ud af noget ..

(http://webdav.org/)
Avatar billede michaelemanuel Nybegynder
15. august 2003 - 13:51 #5
Jeg har selv fundet svaret :
<style> A {behavior: url(#default#AnchorClick);} </style>
<a href='http://Server/deling' folder='http://Server/deling'>

Ved brug af en <Style> tag og Folder attribute på <a> vil linket åbnes som WebFolder.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
15. august 2003 - 14:17 #6
Men det virker kun i IE, og det er der ikke smart.

/per