Avatar billede digibob Nybegynder
12. august 2003 - 12:40 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Problemer med usb hdd og få denne til at køre USB 2.0.

Hej Allesammen

Jeg har lige indkøbt et ADS Pyro USB 2.0 Drive Kit, isat en WD 120 GB harddisk. I min PC har jeg et ASUS A7V333 motherboard, dette har en USB 2.0 port, af styresystem kører jeg XP PRO.

Problemet opstår når jeg tilslutter min harddisk til USB 2.0 porten, så ser den godt nok at der tilsluttes en enhed, men går hurtigt væk igen. Det vil sige at det ene tidspunkt siger den at der er enhed tilsluttet og det andet tidspunkt at der ikke er nogen enhed tilsluttet, sådan bliver den ved indtil jeg tager den fra igen.

Hvis jeg så sætter den i en af de andre USB porte, da fortæller XP at der er en højhastighedsenhed som er tilsluttet en langsom hub, den kører fint i denne port, men med lav hastighed.

Jeg har prøvet at indlæse ADS driveren men uden at der sker nogen ændringer.

En anden ting jeg har prøvet er at bruge Microsofts betegnelse for harddisken, en lagerenhed, denne driver vil også gerne indlæses, men hvis jeg går ind i stifinder for at hente eller overføre til den, så vises den ikke derinde, altså der er ikke noget drevbogstav tildelt.

Er der nogen der kender til samme problemer og har en løsning eller bare bare har en løsning ???

På forhånd tak for jeres hjælp og indsats.

MVH

Digibob
Avatar billede frewald Nybegynder
12. august 2003 - 12:43 #1
det kunne go0dt lyde som om din USB boks er defekt
Avatar billede muuu Nybegynder
12. august 2003 - 12:51 #2
Det lyder som om at du skal downloade WinXP SP1.

Prøv at se efter i Enhedshåndtering, hvis der er en ukendt hardware, så prøv at downloads SP1 til WinXP.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 12:51 #3
definer lav hastighed
Avatar billede muuu Nybegynder
12. august 2003 - 12:52 #4
PS. WinXP SKAL bruge SP1 for at få USB 2.0 til at virke!
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 12:54 #5
muuu: hvor har du det fra?
Avatar billede -mundi- Nybegynder
12. august 2003 - 12:54 #6
<spam>Hvor har du købt det kit henne ?</spam>
Avatar billede digibob Nybegynder
12. august 2003 - 13:00 #7
Købt kittet ved www.proconsult.dk nogen kit der evt. er bedre og billigere som I kan anbefale ???

Jeg har alle updates til XP, samt hvis jeg kører USB 2.0 driveren fra cden til motherboardet, så brokker den sig ikke over lav hastighed, finder harddisken fint, men den får ikke tildelt noget drevbogstav.

Min definition for lav hastighed er hvis den stadig køre med den gamle USB-version og høj hastighed hvis den kører ved USB 2.0
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
13. august 2003 - 09:09 #8
virker din USB2.0 controller uden nogen enheder isæt?

jeg ved der stadig er mange problemmer med USB2.0, men jeg har før fået det til at virke, kan ikke huske hvordan...
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
13. august 2003 - 09:12 #9
Avatar billede muuu Nybegynder
13. august 2003 - 09:32 #10
SP1 fik min USB 2.0 til at virke!
Men hvis den virker nu så er jeg blank.
Mine USB porte virkede godt nok uden SP1 men kun som USB 1.1, efter jeg installerede SP1 virkede det fint.
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
13. august 2003 - 09:47 #11
USB2.0 kan også godt virke uden SP1 på XP, det ved jeg.
Avatar billede digibob Nybegynder
13. august 2003 - 10:15 #12
Okay, jeg vil lige prøve at lave en reinstallation igen, om det kan hjælpe, herefter vender jeg tilbage med point og svar.
Avatar billede digibob Nybegynder
13. august 2003 - 10:16 #13
Uden nogen enheder isat, så "ser" den ud som om den virker i enhedshåndteringen.
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
13. august 2003 - 10:24 #14
bruger du drivere til USB2.0 fra MS update??
Avatar billede vollaz Nybegynder
13. august 2003 - 10:26 #15
Har du sat harddisken til Master?  Jeg har haft samme problem med en lign. boks
Den skulle bare jumpes til master.
Avatar billede digibob Nybegynder
13. august 2003 - 11:53 #16
Ja jeg har brugt driveren fra MS update, samt ladet være med at jumpe harddisken, idet det er en Western Digital og i manualen sagde de at man ikke skulle jumpe den når det var en WD, men vil lige prøve at jumpe den til Master alligevel.
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
13. august 2003 - 12:42 #17
det er ikke nødvendigt at jumpe den til master når det er en WD.
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
15. august 2003 - 08:32 #18
digibob>> virker det nu eller hvad???
Avatar billede digibob Nybegynder
15. august 2003 - 10:06 #19
Har været oppe hvor jeg har købt den, og de har haft problemer med enheden, de siger at nogle harddiske kan den ikke arbejde sammen med, herunder nok min WD, har prøvet med en WD 40 GB istedet = samme problem. Senere idag får jeg en anden USB-skuffe, den har virket på mit system, dog med en IBM-hdd i, så nu prøver jeg at sætte min WD 120 i og håber det bedste, vender tilbage med svar senere.
Avatar billede jhb2002 Nybegynder
25. august 2003 - 10:31 #20
digibob >> er problemmet løst??
Avatar billede digibob Nybegynder
27. august 2003 - 10:20 #21
Ja langt om længe (igår), jeg afleverede ADS Pyro USB 2.0 Drive Kittet tilbage og købte en anden, Anadem U350A USB2.0 box kit i aluminium til 1x 3,5" IDE HDD ved Zitech til det halve, eneste minus er måske blæseren og alligevel ikke. Den satte jeg min harddisk i og den virkede med det samme uden brug af driver eller andet, KANON. Tak for jeres hjælp og gode råd, så pointdelingen sker 25 til frewald og til 75 jhb2002.
Avatar billede digibob Nybegynder
27. august 2003 - 10:25 #22
Men hvordan kommer jeg dertil hvor jeg kan uddele points ???
Avatar billede frewald Nybegynder
27. august 2003 - 10:29 #23
Det har du allerede gjort: 100 til muuu :-)