12. august 2003 - 10:18Der er
12 kommentarer og 2 løsninger
Hjælp. Kæmpe logfiler
Vi køre med en Windows 2000 server med exchange 2000. De sidste 3 mandag har serveren været gået ned hver mandag morgen. Da C drevet er fyldt, af en log fil som fylder 3 GB. Filen ligger under c:\Documents and Settings\administrator\local Settings\temp og hedder edk**.log Ud fra hvad jeg kan se i dem som ligger der i forvejen er det noget Exchange, der står ihvertfald noget med istore... For at få den i luften igen bliver, jeg nød til at starte i safe mode og slette logfilen, for så at kører en uge igen ?
Ved ikke om det kan havde noget med Backupen at gøre. Køre Veritas fra en anden 2000 server, men den kører altså også alle andre dage. Håber der nogen som kan hjælpe :0) (Er lidt LOOST)
I exchange 5.5. skal man slå cyklisk logning til, så bliver disse logfirle ikke så store, jeg kikker lige på exchange 2000 og vender tilbage, hvis ikke en anden har guldkornene først, vi skal nok få det løst
Synes godt om
Slettet bruger
12. august 2003 - 10:43#3
Kører der nogen form for Antivirus programmer, på serveren?
Jeg fandt ud af, af det var pga. at der var sat Rebuild/update på Pub og Priv store og disse 2 rutiner er yderst resouce krævende! Derfor skal du sørge for at disse kørsler ikke "koliderer", altså at de ikke køres samtidig!
Det lyder som om, at din Exch server er sat op til at køre rebuild/update i weekenden og på samme tid. Hvis du istedet sætter den til at køre eks. priv om lørdagen og pub om søndagen, så er dit problem løst!
Det findes flere steder, her er en liste: 1. Properties for "Mailbox Store" - Fanebladet "Full text indexing". Her kan du sætte op, hvornår der skal køres Update.
2. Properties for "Public folder Store" - Fanebladet "Full text indexing". Her kan du sætte op, hvornår der skal køres Update.
3. Properties for "<Servernavnet>" - Fanebladet "Full text indexing". Her kan du sætte op, hvor mange resourcer der må bruges til Full text indexing.
4. Du skal også sikre dig at "Public Folder Replication" ikke køre samtidigt med de ovenstående. Denne finder du instillinger for i: Properties for "Public Folder Store" under "Replication"!
Bare disse kørsler ikke "tørner sammen" så skulle dit problem være løst!
Du kan evt. starte med at slå dem alle fra "Never Run", og så se om din server kører videre på mandag!
Hej igen... Sorry den lange responsetid... Så har jeg tjekket Full text indexing, og hverken på Public folder store eller Mailbox store er det slået til (Never run) og jeg har hellere ikke mulighed for at slå det til ? Men Replication under Public Folder store står til Always... :0(
Antivirus kører ikke tjek direkte på M:\ kører kun på nogle få Exchange postkasser...
Ellers kan jeg vel blive nød til at flytte Log filerne til et andet drev, Men hvad er det som genere log filerne når det ikke er slået til ???
Ehh..med mindre jeg har misforstået noget, er det så ikke de alm. transaktionslogs der ligger og fylder? I exchange 2000 bliver disse logs først flushet når serveren registrerer en succesfull backup af databasen. I exchange 5.5 bliver de flushet ved succesfull backup, eller genstart af server. Som bufferzone siger kan disse logs flyttes til en anden sti, eller de kan begrænses til 5 * 5 mb pr. database ved at slå cirkulær logging til. (kan gøres både i 5.5 og 2000) Du bør blot være opmærksom på at cirkulær logging fordrer nogle hensyn i forhold til backup strategi, da du med denne setting ikke længere kan tage incremental backups af databaserne
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.