Avatar billede hathor Nybegynder
12. august 2003 - 10:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

computen lukkes.

Ind i mellem kommer der en boks op på min computer, der siger at Remote Procedure Call er sluttet uventet, og at systemet er gået igang med at lukke ned, og så er der en timer der står på 60 sekunder, som tæller ned til 0, hvorefter skidtet lukkes.

jeg har ADSL hos TDC, med et modem.

Problemet opstår ikke, når jeg ikke er koblet på nettet, altså når jeg har hevet netværkskablet ud.

jeg har geninstalleret en hel anden udgave af XP end den udgave problemet opstod på til at starte med.

Nogen der har en ide?
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 10:13 #1
kig her på eksperten...der er oprettet mange spørgsmål om det i dag...du kan med fordel bruge søge funktionen før du opretter et spørgsmål. Man er sjældent den eneste med det problem.
Avatar billede hathor Nybegynder
12. august 2003 - 10:13 #2
fejlen er netop opstået, først kommer der en boks med ulovlig handling:

Generic Host Process for Win32 Services har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager ulejligheden.

detaljer:

szAppName : svchost.exe    szAppVer : 5.1.2600.0    szModName : unknown
szModVer : 0.0.0.0    offset : 00000000
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 10:13 #3
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 10:15 #4
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 10:17 #5
jara06: nu er det jo ikke alle der er så teknisk begavede
Avatar billede zapster Nybegynder
12. august 2003 - 10:20 #6
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. august 2003 - 10:20 #7
hathor >> Det blev bestemt igår at dette er et stort problem, som vi synes skal hurtig væk, så hjælp til dette er derfor gjort pointfrit - så når du skal lukke, så du selv ligge et svar og tage pointene!
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 10:21 #8
jakob: det har jeg da ikke bestemt
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 10:24 #9
men de fleste kan engelsk ... :)
btw, hvis folk huskede at opdatere deres windows, burde sådanne ting ikke ske.
Og igen, jeg mener tdc anbefaler at opdatere deres windows, samt bruge en jævnligt opdateret firewall..

Jeg er ikke bilmekaniker, men når noget rasler i min bil når jeg køre, bør jeg nok tage den til mekaniker, fordi jeg ikke selv ved noget.
Når sådanne bokse popper op, må computerbrugeren tage sin pc med til reparation, og ikke fikse det selv, hvis den nødvendige viden ikke er tilstede.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 10:27 #10
jara06: din opfattelse af den almindelige bruger er godt nok helt forkert. Hvad du ville er ikke nødvendigvis hvad andre ville...men nok om det.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 10:29 #11
men jeg kan se du er ny her, så det skal du nok finde ud af :-)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
12. august 2003 - 10:30 #12
riversen >> ok jeg tager det imig igen. Men vi var en del brugere der blev enige om at for at der ikke skulle gå pointjagt idet, skulle hjælpen ske gratis.
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 10:33 #13
det er jo bare point...men jeg driller bare :-)
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 10:38 #14
hehe, ja jeg er ny. Jeg sad og læste på computerworld, da jeg så div problemer med den orm i siden tv (et lille panel med nyeste tråde på exp.dk)...
Jeg blev egentligt lidt sur, fordi hvis alle brugere nu opdaterede deres systemer, og holdt sig bare en smule på forkant med sikkerheden, ville sådanne tilfælde ikke lige komme.
Man kan fristes til at sige, at jeg blev sur over visse folks dovenhed og 'glemsomhed' på it-siden. :)
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 10:38 #15
jara: ja, der skal ikke meget til...enig der
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2003 - 10:53 #16
OK, men nu har vi andre bokset med det skrammel hele aftenen igår, og på et tidspunkt var der en vis enighed om ikke at lade det ende i den rene pointjagt, hvilket det så lader til at gøre nu.