Avatar billede snebaertop Nybegynder
12. august 2003 - 08:52 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Remote Procedure Call

Jeg er bruger af Win XP Home Edition.
Der er pludselig opstået et problem med, at når jeg går på nettet via Explorer, så i løbet af meget kort tid kommer der en dialogbox frem med følgende tekst:

"...lukningen er iværksat af NT Authority\System.

Windows vil genstarte fordi tjenesten Remote Procedure Call (RPC) sluttede uventet".

Herefter tæller den ned og genstarter maskinen.

Hvad kan jeg gøre for at løse dette problem.
Avatar billede haverslev Novice
12. august 2003 - 08:55 #2
Prøv at se de andre spørgsmål vedr. dette, der er flere med dette problem
Avatar billede riversen Nybegynder
12. august 2003 - 08:55 #3
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2003 - 08:57 #4
Avatar billede snebaertop Nybegynder
12. august 2003 - 09:30 #5
Kan det hjælpe, hvis jeg tager netstikket ud, hvorefter jeg installerer en Firewall fra Norton, som jeg har liggende på CD.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2003 - 09:32 #6
Kør fixblast først, gerne offline, derefter kan du godt lægge den firewall ind, men den skal opdateres og det skal din Windows også.
Avatar billede jara06 Nybegynder
12. august 2003 - 09:43 #7
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2003 - 09:57 #8
jara06> måske var det en idé at fortælle ham hvordan man lukker en port ;o)
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2003 - 09:58 #9
Ja, og hvilke der skal være åbne, ellers kan folk jo lige så godt smide deres netkort væk og opsige deres internetabonnement.
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2003 - 10:17 #10
nemlig og det er rigtig mange porte der skal lukkes!
Avatar billede retaxes Nybegynder
12. august 2003 - 10:27 #11
man skal ind i egenskaber for netværket, egenskaber for TCP/IP>Avanceret>Indstillinger>Egenskaber - her kan man aktivere TCP/IP filtrering og tilføje/fjerne TCP porte - UDP porte eller <IP porte.
Avatar billede snebaertop Nybegynder
12. august 2003 - 14:51 #12
fromsej> hvis jeg forsøger at køre fixblast, så kommer den frem med en fejlrapport, som jeg kan vælge at sende eller ikke sende.
Da jeg er off-line sender jeg ikke, og derefter standser programmet fixblast.
Hvad skal jeg gøre.
Avatar billede fromsej Praktikant
12. august 2003 - 16:14 #13
http://www.trendmicro.com/download/tsc.asp
Prøv den her, du skal hente både Sysclean.com og tsc.zip, og ziplilen skal pakkes ud i den mappe hvor du lægger sysclean.com.
Avatar billede snebaertop Nybegynder
13. august 2003 - 19:34 #14
Jeg har nu kørt Sysclean.com, hvor jeg også har hentet tsc.zip og desuden den seneste Pattern file og lagt alt sammen i den samme mappe.
Efterfølgende har jeg skannet v.h.a. dette og alt går fint bortset fra, at der til sidst, når jeg læser rapporten, så skrives der bl.a.:  could not set file for reading on "C:\windows\Prefetch\.......pf" : Adgang nægtet.

Der er indtil flere af disse under C:\windows..... hvor der skrives dette

Jeg har netop v.h.a. søgefunktionen fundet frem til, at der i C:\windows\Prefetch\.... bl.a. ligger en fil der hedder noget med msblast.exe hvilket jeg også kan se på rapporten, at dette er en af dem, hvor der skrives adgang nægtet, når jeg skanner.

Hvad kan jeg gøre, og skal jeg gøre noget.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. august 2003 - 19:37 #15
Du skal prøve med Stinger.
http://vil.nai.com/vil/stinger/
Avatar billede snebaertop Nybegynder
13. august 2003 - 21:02 #16
Så vidt jeg kan se fremgår msblast ikke på listen over, hvad Stinger skanner for.
Avatar billede fromsej Praktikant
13. august 2003 - 21:45 #17
Det gør den.*S*
Den hedder et eller andet w32 noget også.
Avatar billede snebaertop Nybegynder
14. august 2003 - 20:28 #18
Hej endnu engang.
Jeg har kørt Stinger og et par andre.
Når jeg nu prøver v.h.a. søgefunktionen at søge på filer med msblast i navnet, så fremkommer der een endnu.
Den ligger i mappen C:windows\Prefetch og dens navn er MSBLAST.EXE-09FF84F2.pf
Skal jeg blot igonrere, at den ligger der eller skal den på en eller anden måde fjernes.
Jeg har i øvrigt ikke haft problemer etstykke tid med at der blev lukket ned.
Avatar billede snebaertop Nybegynder
14. august 2003 - 22:19 #20
OK, så vil jeg gerne fjerne den, men hvordan gør jeg det så  :-)
Avatar billede fromsej Praktikant
14. august 2003 - 22:23 #21
Prøv i fejlsikret tilstand.*S*
Avatar billede snebaertop Nybegynder
15. august 2003 - 14:58 #22
fromsej> Jeg tror langt om længe, at det lykkedes for mig at fjerne det skidt. Jeg kan i hvert fald ikke længere finde noget med søgefunktionen.
Du får pointene, da du var mest udholdene på mit spm. også selvom der andre steder er skrevet, at angående dette skal vi droppe pointene.
Tak for hjælpen.
Avatar billede fromsej Praktikant
15. august 2003 - 16:58 #23
Velbekomme.*S*
Men det med point er nok bedre at du får dem igen.
Her: http://www.eksperten.dk/spm/388032